Kariera 16 lutego 2024
Brown-Forman kończy proces sprzedaży Finlandia Vodka na rzecz Coca-Cola HBC. Polska, obok Brazylii, Meksyku i Chile należy obecnie do największych rynków segmentu Emerging markets – wynika z danych Brown-Forman.Decyzja o sprzedaży marki ma znaczący wpływ na działalność polskiego oddziału firmy dystrybucyjnej. Brown-Forman Polska optymalizuje struktury zespołu, aby jeszcze skuteczniej budować marki Premium.
Proces zbycia Finlandia Vodka, zakupu i dystrybucji Gin Mare i Diplomático (Botucal), potwierdza konsekwentną realizację przemyślanej strategii amerykańskiego koncernu Brown-Forman, który kieruje swoją uwagę na marki segmentu Premium.
– Zmieniające się otoczenie biznesowe i trendy konsumenckie wymagają dostosowania procesów, sposobów pracy oraz rozwijania nowych umiejętności. Po wnikliwej analizie działalności Brown-Forman Polska, podjęliśmy decyzję o optymalizacji struktury organizacyjnej, dążąc do poprawy efektywności operacyjnej i lepszego zarządzania kosztami – podkreśla Filip Popławski, dyrektor generalny Brown-Forman Polska.
Jak podkreśla Filip Popławski, dyrektor generalny Brown-Forman Polska – celem jest dynamiczny rozwój marek w segmencie premium i super premium. Uważa, że koncentracja na segmencie super Premium dobrze służyła Brown-Forman w ostatnich latach i wierzy, że jest to najlepsza strategia dalszego rozwoju działalności firmy w dłuższej perspektywie.
Firma Brown-Forman, właściciel marki Jack Daniel’s, sprzedając markę Finlandia wycofuje się z kategorii wódek. Jak powiedział prezes Brown-Forman Corporation, nigdy nie jest łatwo pożegnać się z ukochaną marką, tym bardziej, że jej pozycja na rynkach Polski, Czech i Bałkanów jest szczególnie silna, to ważny region dla wódki Finlandia.
Brown-Forman od dłuższego czasu zmienia swój portfel marek, rozszerzając go o trunki z segmentu premium, czego potwierdzeniem były transakcje przejęcia marek Diplomatico Rum, czy portfela marek Gin Mare (Gin Mare i Gin Mare Capri).
– Głęboko wierzymy, że ta zmiana pozwoli nam w możliwie najlepszy sposób sprostać przyszłym wyzwaniom i osiągnąć naszą ambicję jako lidera premiumizacji w Polsce, zapewniając jednocześnie dalszy zrównoważony rozwój spółki – dodaje Filip Popławski.