Skip to content Skip to footer

VW zapowiada nowe Caddy

Volkswagen Caddy doczekał się V generacji. Od dnia premiery pierwszej generacji powstający na poznańskim Antoniku mały dostawczak sprzedał się w ponad trzech milionach egzemplarzy.



Nowy Caddy, jest naprawdę nowy. Jak zapewniają producenci, każdy szczegół tego samochodu został zaprojektowany od nowa. Oczywiście, pojazd oparto o modułową platformę MQB na której wszystkie firmy działające pod opiekuńczymi skrzydłami Volkswagena budują swoje auta.

Producent podkreśla dwa atuty auta: innowacyjne systemy wsparcia kierowcy i nową technikę podwójnego dozowania. Tak zwany twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są czystsze niż kiedykolwiek wcześniej.


Bryła zewnętrzna została zaprojektowana od nowa. Dzięki temu interior dostawczego samochodu nabrał sportowego charakteru. Jednocześnie zwiększyła się ilość miejsca we wnętrzu pojazdu. Caddy jest uniwersalny niczym „szwajcarski scyzoryk”.

Pojazd zyskał kilka nowych cech. Należą do nich opcjonalna funkcja domykania odsuwanych bocznych drzwi i pokrywy bagażnika oraz również opcjonalny, rozciągający się nad pierwszym i nad drugim rzędem siedzeń szklany dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2. Nowością są także nowe, 18-calowe felgi aluminiowe oraz montowane standardowo w najwyższych wersjach wyposażenia reflektory diodowe i diodowe światła tylne. Po raz pierwszy w tym modelu pojawia się też bezkluczykowy dostęp, zapłon i zamykanie pojazdu oraz cyfrowy kokpit.


Nowy Caddy pojawi się w różnych wersjach nadwozia: jako furgon, kombi i kilku wersjach samochodu osobowego. Nazewnictwo linii wersji osobowych zostało zmienione: model bazowy będzie się teraz nazywał Caddy, wersja wyższa specyfikacji to Life i Style. Wszystkie są lepiej wyposażone od poprzednika. Nowy Caddy to zdecydowanie więcej miejsca. Przedłużona wersja modelu – Caddy Maxi pomieści dwie europalety!

Wskaźniki i elementy obsługi zostały gruntownie przeprojektowane. Nowy, cyfrowy kokpit oraz radio i infotainment (wyświetlacze o przekątnej od 6,5 do 10 cali), składają się na interaktywne interfejsy systemu dostępnego zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera na przednim fotelu. Połączenie cyfrowego kokpitu i najwyższego stopnia rozbudowy systemu nawigacji z 10-calowym wyświetlaczem, tworzy nowy, w pełni cyfrowy krajobraz wskaźników i elementów obsługi, czyli ‘Invision Cockpit’. Za pośrednictwem jednostki komunikacyjnej online ze zintegrowanym systemem eSIM, systemy infotainment mają dostęp do mobilnych usług i funkcji online „Volkswagen We”, co oznacza, że nowy Caddy jest zawsze podłączony do sieci.



Kolejna nowość to panele dotykowe dla świateł, widoku, systemu audio i funkcji menu. Obrotowy przełącznik świateł przejmuje układ dotykowych przycisków Light & Sight po lewej stronie kierownicy. Za pomocą przycisków bezpośredniego dostępu można bardzo szybko dotrzeć do kolejnych pozycji menu głównego. Kolejną nowinką jest wentylacja dachowa usprawniająca działanie klimatyzacji oraz szybsza wentylacja stacjonarna z tyłu pojazdu.

Sześć z dziewiętnastu systemów wsparcia kierowcy zamontowanych na pokładzie nowego Caddy to systemy zupełnie nowe. Jest wśród nich ‘Asystent Podróży – Travel Assist’, po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym i zapewniający wsparcie prowadzenia w pełnym zakresie osiąganych prędkości. System wspomagania jazdy jest aktywowany za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. W nowym Caddy znajdziemy również takie systemy jak: Trailer Assist – podobny do tego, który znajduje się w Crafterze asystent znacznie ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz asystent boczny – Side Assist – ze zintegrowanym systemem ostrzegania o ruchu za pojazdem Rear Traffic Alert. Funkcjonujące już wcześniej w Caddy systemy zostały teraz znacznie rozszerzone i zaktualizowane o nowe funkcje.

Podobnie jak systemy wsparcia kierowcy innowacyjne są również czterocylindrowe silniki napędzające Caddy. Nowością, użytą po raz pierwszy w silnikach TDI o mocy wyjściowej od 75 KM do 122 KM, jest nowy system wspomniany już Twindosing. Dzięki dwóm katalizatorom SCR poziom emisji tlenków azotu (NOx) jest znacznie niższy w porównaniu z poprzednim modelem. To sprawia, że silniki TDI Caddy należą do najczystszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Równie wydajne i zrównoważone środowiskowo są: turbodoładowany silnik benzynowy TSI o mocy 116 KM oraz doładowany silnik na gaz ziemny TGI.

Nowy Caddy pojawi się w sprzedaży latem…

Show CommentsClose Comments

Leave a comment

0.0/5