Skip to content Skip to footer

Lancia w ofensywie! Odnowa czy od nowa?

Włosi zapowiadają powrót Lancii na Europejski rynek. Reaktywacja zaczyna się w zasadzie już i teraz. Pierwsza od lat nowa lancia nazywa się Ypsilon i będzie samochodem EV. Pojazd ma zaoferować ponad 400 kilometrowy zasięg w cyklu mieszanym WLTP. I będzie to rekord w segmencie B hatchbacków. Nowy model to zaawansowany technologicznie samochód i jako pierwszy w Stellantis jest wyposażony w wirtualny interfejs S.A.L.A.



Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy hatchback segmentu B klasy premium i pierwszy z trzech modeli przewidzianych w strategicznym planie marki Lancia obejmującym strategię elektryfikacji, nowy model dystrybucji i nową tożsamość marki.



– Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym ponad 117 lat temu narodziła się marka i któremu w dużej mierze zawdzięcza swój sukces. Zaczynamy od modelu Ypsilon popularnego samochodu miejskiego, który zapisał się w historii segmentu B. Ypsilon to pierwszy samochód nowej ery marki, charakteryzujący się ponadczasowym designem, czystymi i radykalnymi formami, zaawansowaną, a jednocześnie prostą w obsłudze technologią. To zupełnie nowy samochód, który uosabia komfort wyróżniający markę Lancia. Nowa Lancia to pierwszy hatchback klasy premium segmentu B marki Stellantis, najlepszy w swojej klasie pod względem zasięgu wynoszącego do 403 km w cyklu mieszanym WLTP, który może pokonać dystans 100 km na jednym ładowaniu, które trwa poniżej 10 minut. – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.



Włosi twierdzą, że design jest inspirowany legendarną Lancią Stratos. Do rajdowej legendy nawiązują między innymi lampy i kilka drobiazgów stylistycznych. Auto ma na pokładzie nowy, innowacyjny system informacyjno-rozrywkowy S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation) który wraz z systemem autonomicznej jazdy poziomu 2, ma pomagać w bezpiecznym poruszaniu się poza miastem, ułatwiając kierowcy i pasażerom życie.



Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy krok w procesie odrodzenia marki, według nowej i ambitnej strategii elektryfikacji „Dare Forward”.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment