AktualnościAutoMotoPrezentacje

Ford Europe stawia na elektrykę

Fani elektromobilności powinni być zadowoleni. Do połowy 2026 roku gama aut osobowych Forda w Europie będzie gotowa do tak zwanej zeroemisyjności. Samochody amerykańskiego koncernu przeznaczone do sprzedaży w Europie będą w pełni elektryczne lub hybrydowe plug-in. Kolejnym krokiem będzie przejście tylko i wyłącznie na napędy elektryczne. Ma to nastąpić do 2030 roku.
 Elektryfikacja czeka tez cała game aut użytkowych Ford Motor. Do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów użytkowych Forda będzie elektryczna lub w wersji plug in hybrid.



Takie wieści przekazał Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. Informacja pojawia się po ogłoszeniu przez Forda powrotu do rentowności w Europie w czwartym kwartale 2020 roku oraz po zapowiedzi, że firma do 2025 roku globalnie zainwestuje co najmniej 22 miliardy dolarów w elektromobilność.

– Przeprowadziliśmy z powodzeniem restrukturyzację Ford of Europe i powróciliśmy do rentowności w czwartym kwartale 2020 roku. Obecnie wkraczamy w Europie w przyszłość należącą do pełnej elektryfikacji z nowymi pojazdami i nowymi, wysokiej klasy usługami komunikacji – mówi Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. – Oczekujemy, że w tym roku będziemy kontynuowali silny wzrost w Europie i pozostaniemy na dobrej drodze do osiągnięcia sześcioprocentowej marży EBIT w ramach planu Forda, którego celem jest wzmocnienie naszej globalnej działalności motoryzacyjnej.

W 2020 roku Ford po raz szósty z rzędu sięgnął po tytuł lidera sprzedaży pojazdów użytkowych w Europie. Wzrost w mocnej u Forda branży pojazdów dostawczych jest kluczowy dla jego europejskiej rentowności. Ma on być wspierany przez nowe produkty i usługi, współpracę z rozległą siecią partnerów zabudowujących pojazdy dostawcze, przy czym strategiczny sojusz Forda z Volkswagenem i spółką joint venture Ford Otosan zapewni rozwój gamy pojazdów i zaopatrzenie w komponenty.

Motorem dalszego wzrostu w segmencie pojazdów dostawczych będzie opracowany wspólnie z klientami system zbudowany wokół usług, których celem jest poprawa zadowolenia właścicieli pojazdów i wspieranie rozwoju ich firm. Obejmuje on usługi związane z czasem gotowości do pracy i produktywnością, takie jak FordPass Pro dla flot składających się z maksymalnie pięciu pojazdów, a także uruchomienie Ford Fleet Management, programu stworzonego przez Forda i ALD Automotive.

Dodatkowo, Ford i Google ogłosiły niedawno utworzenie nowej grupy partnerskiej, Team Upshift, której celem jest tworzenie przełomowych rozwiązań opartych na analizie danych. Partnerstwo, będzie podstawą przekształcenia doświadczeń i usług skierowanych zarówno do klientów eksploatujących pojazdy użytkowe, jak i osobowe.

Głównym impulsem dla Forda w kierunku całkowicie elektrycznej przyszłości jest nowa inwestycja o wartości 1 miliarda dolarów, mająca na celu modernizację montowni pojazdów w Kolonii. Inwestycja ta przekształci istniejące zakłady montażu pojazdów w Centrum Elektryfikacji Ford Cologne Electrification Center, ukierunkowane na produkcję pojazdów elektrycznych. Będzie to pierwszy taki zakład Forda w Europie.

Ford potwierdził również, że pierwszy seryjny, całkowicie elektryczny samochód osobowy przeznaczony dla europejskich klientów zjedzie z taśm zakładu w 2023 roku. Rozważana jest też możliwość produkowania w Kolonii innego, w pełni elektrycznego pojazdu.

– Zapowiedź przekształcenia zakładu w Kolonii, który od 90 lat jest naszą siedzibą i centrum działalności w Niemczech, jest jedną z najbardziej znaczących decyzji Forda od dziesięcioleci – mówi Rowley. – Pokazuje to nasze zaangażowanie w Europie i znaczenie pojazdów elektrycznych w nowoczesnej przyszłości marki jako centralnego punktu naszej strategii rozwoju . Będziemy oferowali wyjątkową gamę pojazdów zelektryfikowanych, wspieranych przez usługi cyfrowe, pozwalając naszym klientom wyruszyć z nami w podróż ku w pełni elektrycznej przyszłości. Zaczynamy już teraz od wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E. Będzie to w połączeniu z naszą wiodącą rolą w segmencie pojazdów użytkowych stanowiło podstawę trwale rentownego biznesu Forda w Europie.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts