Kariera 30 marca 2023
Na początku marca Stephane Batoux, dyrektor zarządzający z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży FMCG, objął stanowisko Global CEO producenta słodyczy ETi, odpowiedzialnego za koordynację działań na wszystkich rynkach, na których firma jest obecna, i rozwija strategię ekspansji międzynarodowej.
Nowo utworzona rola w firmie wzmacnia strategiczną wizję ekspansji tureckiej grupy na rynku międzynarodowym. Rozpoczęta ponad 60 lat temu działalność ETi obejmuje obecnie 9 jednostek produkcyjnych, w tym fabrykę słodyczy w Rumunii, rozbudowaną sieć dystrybucji oraz złożone portfolio kilkudziesięciu marek i setek produktów w kategoriach od ciastek i wafli po czekoladę, ciasta i słone przekąski.
Przed objęciem nowej roli Stephane Batoux kierował operacjami ETi w Rumunii, Polsce i na Bałkanach. Dołączył do zespołu ETi sześć lat temu z rozległą wiedzą menedżerską. W swojej karierze kierował lokalnymi i regionalnymi operacjami dla takich firm jak Danone, Coca-Cola HBC, Albalact.
Jestem zaszczycony, że mogę objąć tę rolę w grupie o tak silnej wizji rozwoju. Mamy wielkie plany i jestem przekonany, że wraz z zespołem mamy wszelkie kompetencje potrzebne do kontynuowania naszej strategii ekspansji i misji, aby marki ETi były znane na całym świecie – mówi Stephane Batoux, Global CEO, ETi.
Ważnym krokiem w globalnej ekspansji firmy było otwarcie w 2017 roku rumuńskiej jednostki produkcyjnej niedaleko miasta Craiova. To pierwsza fabryka ETi w Unii Europejskiej i jedna
z najefektywniejszych w grupie, otwarta inwestycją o wartości ponad 50 mln EURO.
Historia ETi rozpoczęła się w 1961 roku od marzenia założyciela firmy o wprowadzaniu szczęścia w życie ludzi. W ciągu ponad 60 lat działalności stale się rozwijaliśmy, stając się jedną
z największych firm w Turcji. Teraz jesteśmy gotowi zrobić ważny krok we wzmacnianiu globalnej przyszłości naszej firmy – mówi Firuzhan Kanatlı, Chairman of ETi Group.
Stephane Batoux ukończył finanse i administrację biznesową na Uniwersytecie w Kent oraz uzyskał tytuł magistra ekonomii na Uniwersytecie w Bordeaux, a także tytuł MBA w zakresie zakupów i finansów uzyskany w Institut du Management de l’Achat Industriel. Karierę rozpoczął w 1989 roku jako Purchasing and Innovation Manager w firmie Plasto w Dijon we Francji. Następnie pracował jako European Purchasing Manager, Purchasing Director i Supply Chain Director w Reckitt Benckiser na Francję i Włochy odpowiednio w biurach w Paryżu i Mediolanie. W 2000 roku dołączył do Danone jako Global Purchasing Director w Dywizji Mleczarskiej w Paryżu, a następnie został Operations Director na Rosję. W 2005 roku został mianowany General Managerem na Ukrainę, a następnie General Managerem na Rumunię, Mołdawię i kraje bałkańskie. W latach 2012-2014 był General Managerem Coca-Cola HBC na Rumunię
i Mołdawię, a do 2017 roku General Managerem firmy Albalact.