Skip to content Skip to footer

Omoda 5: wkrótce debiut na polskim rynku!

Omoda 5 jedno z aut od koncernu Chery wkrótce zadebiutuje na Polskim rynku. Nie będzie to jednak samochód w wersji EV. Do polski wjeżdża pojazd z silnikiem benzynowym 1.6 TGDi o mocy 197 koni mechanicznych. Pierwsze Omody trafią do klientów ma trafić w pierwszym kwartale 2024 roku. Zapowiadana jest też wersja EV. Ta dołączy do modelu z silnikiem termicznym w drugim kwartale przyszłego roku.



Decyzja o wprowadzeniu w pierwszej kolejności wersji spalinowej na polski rynek wynika z zainteresowania klientów i warunków dla aut elektrycznych w Polsce. Według raportu PZPM, w 2022 roku zarejestrowano prawie 60 proc. nowych samochodów spalinowych. Z nieco ponad 40 proc. rejestracji nowych aut z napędem alternatywnym, jedynie 2,69 proc. to auta w pełni elektryczne. Dane te pokazują, że polscy klienci ciągle chętniej wybierają auta spalinowe – chociaż trend ten się zmienia i w stosunku do 2021 roku, auta z napędem alternatywnym zwiększyły swój udział w rynku o około 5 proc., a auta elektryczne aż o ponad 50 proc.

Omoda 5 ICE będzie napędzana silnikiem benzynowym 1.6 TGDi o mocy 197 koni mechanicznych z 7-stopniową automatyczną skrzynią DCT i napędem na przednią oś. Maksymalny moment obrotowy wyniesie 290 Nm., a przyśpieszenie 0-100 km/h to 7,8 sekundy.



Znakiem rozpoznawczym Omody 5 jest monstrualnie duży grill oraz designerskie lampy LED z przodu i z tyłu. Środek auta również jest zaprojektowane tak, aby zapewnić podróżującym odpowiednią przestrzeń a jednocześnie być na tyle kompaktowe, że jazda i manewrowanie po mieście nie będzie problemem. Samochód mierzy 4 400 mm długości, 1 825 mm szerokości, 1 588 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 630 mm. Omoda 5 ICE w standardzie będzie wyposażona m.in. podwójne wyświetlacze LCD o przekątnej 10,25 cala, inteligentny asystent głosowy, adaptacyjny tempomat oraz fotele obszyte sztuczną, ekologiczną skórą. Kierowca ma również do dyspozycji 360-stopniową kamerę cofania oraz dostęp bez kluczykowy w standardzie.

Nadwozie jest wykonane w większości z aluminium, a do łączenia elementów wykorzystywana jest technologia nitowania i klejenia wywodząca się z przemysłu lotniczego. Jest to najbardziej ekologiczny sposób, który pozwala zaoszczędzić do 70 proc. energii w porównaniu z tradycyjnym spawaniem, a cały proces jest wolny od zanieczyszczeń.


Podczas projektowania auta kluczowy był aspekt bezpieczeństwa co potwierdza to otrzymanie 5-ciu gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. W teście zderzeniowym zapewnia ochronę dorosłym i dzieciom na poziomie 87 proc. Omoda 5 jest wyposażona w m.in. w elektroniczny program stabilizacji jazdy, wykrywanie martwego pola, system monitorowania jazdy czy system wymijania, ostrzegania przed kolizją oraz autonomicznego hamowania awaryjnego.

Model Omoda 5 jest przystosowany do europejskich standardów – został opracowany przy współpracy inżynierów w laboratorium R&D we Frankfurcie. Model, który trafi na polski rynek jest składany w głównej fabryce OMODA w Wuhu, w chińskiej prowincji Anhui.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment