AktualnościAktualnościAutoMotoGospodarkaPrezentacje

Instytut SAMAR podsumował rok 2020: Jednym w dół, innym w gorę…

Instytut SAMAR podsumował rynek motoryzacyjny w roku 2020. Dla wszystkich producentów ostatnie 12 miesięcy było bardzo trudne. Klienci kupili zdecydowanie mniej aut niż w 2019 roku. Ale spadek – spadkowi nierówny. Jednym ubyło klientów więcej. Innym – mniej. Rok 2020 był niewątpliwie rokiem Toyoty. Japończycy zakończyli go na 1 miejscu w rankingu marek najchętniej wybieranych przez klientów. Według zestawienia udostępnionego przez instytut SAMAR, sprzedali najwięcej aut, zanotowali najmniejszy spadek sprzedaży i zwiększyli swój udział w rynku! Tuż za Toyotą plasowały się kolejno: Skoda, Volkswagen, KIA, Renault, Dacia, Mercedes i Ford. Pierwszą dziesiątkę zamknął Hyundai.



Wydziały komunikacji zarejestrowały w 2020 roku 61330 aut ze stylizowanym T na masce. Toyocie ubyło 2,3 % ale udział w rynku wzrósł z 11,3 do 14,32 procenta. Druga w rankingu, Skoda to 56334 rejestracji. I choć spadek sprzedaży wyniósł 17,9 procent, jej udział w rynku wzrósł z 12,3 do 13,3 procenta.Trzeci, Volkswagen to 37207 rejestracje i spadek aż o 30 procent. Udział w rynku zmalał z 9,69 do 8,69.



Warto zauważyć, że w pierwszej dziesiątce znalazły dwie marki premium. Na 7 miejscu uplasował się Mercedes Benz z 20291 rejestracjami. Marce z gwiazdą ubyło 6,75 procent za to udział w rynku wzrósł z 3,92 do 4,74 procenta. Na 10 miejscu rankingu znalazł się BMW. Liczba rejestracji aut z Bawarii to 18290 a spadek wyniósł 11,54 procenta. Z kolei udział w rynku wzrósł z 3,73 do 4,27 procenta.



Najchętniej wybieranym przez klienta autem w 2020 roku była Skoda Octavia. Do rejestracji trafiło 18667 sztuk. Druga w kolejności, Toyota Corolla to 17507 sztuk a trzecia, Toyota Yaris – 15379. Kolejne pozycje to Dacia Duster – 12967 sztuk, Skoda Fabia – 12135, Toyota RAV4 – 9587, Fiat Tipo – 8744, Renault Clio – 8615, Toyota C-HR – 8271 i Volkswagen Golf – 7342 sztuki zarejestrowane w 2020 roku.



Wśród marek premium najlepiej wiodło się Mercedesowi i BMW. Ale Bawarczykom depcze po piętach 11 w rankingu Audi. Wydziały komunikacji zarejestrowały w 2020 roku 15607 nowych Audi. Była to jedna z niewielu firm które zanotowały wzrost sprzedaży i to aż o 13,25 procenta. Udział w rynku wzrósł z 17,45 na 20,72 procenta. Volvo zanotowało 10975 rejestracji i był to spadek o 0,45 procenta za to udział w rynku wzrósł Szwedom z 13,9 na 14,51 procenta. Kolejny, Lexus to 4450 zarejestrowane auta, imponujący wzrost rejestracji o 12,57 procenta a udział w rynku z 5,01 na 5,91. Dalej plasowały się Mini, Porsche, Land Rover, Jaguar i DS.



Wszyscy producenci podkreślają, że 2020 był; jeśli nie tragiczny to bardzo trudny. Jaki będzie 2021?

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts