Skip to content Skip to footer

Ford Transit& Tourneo Courier: Rodzinka w komplecie

Ford zaprezentował najnowsze wcielenie Transita i Tourneo Courier. Są najmniejsze i najtańsze wśród dostawczaków Forda. Warto jednak dodać, że w porównaniu z poprzednikiem, wyraźnie urosły. No i oczywiście wyładniały. Nowa stylistyka, nowa platforma, nowa elektryka.



A propos większe: Transit i Tourneo są o 180 mm dłuższe od poprzednika, o 57 mm wyższe a bagażnik jest o 0,6 m3 większy. I tę różnicę od razu widać. Auta są nie tylko większe, ale też bardziej funkcjonalne. Ładowność to odpowiednio 680 i 845 kg. W wersji EV, która dołączy do gamy za kilka miesięcy ładowność wyniesie sensowne 700 kg. W litrach: wersja 5 miejscowa do linii dachu zabierze 1188 litrów a wersja 2 miejscowa 2162 litry bagażu.



Nowe Transit i Tourneo to nie tylko nowy design, ale także zmienione wnętrze. Nowa deska poskładana z całkiem nowych elementów, nowe (bardzo wygodne) fotele i kanapa. Nowe i oczywiście lepsze materiały, z których kokpit auta zmontowano. Naprawdę, nie ma się do czego przyczepić. Inżynierowie koncernowi popracowali też nad systemem inforozrywki. Musze dodać, że działa doskonale. Łączenie z telefonem odbywa się bezprzewodowo i do tego błyskawicznie.



Pod maską, do czasu pojawienia się wersji EV dwa silniki termiczne: 1,5 litrowy diesel EcoBlue i 1,0 benzynowy EcoBoost. Napęd na przednie koła będzie przenosiła skrzynia manualna lub automatyczna. Przy czym wersja dostawcza dostanie tylko 6 przełożeniowego manuala.



Tradycyjny, premierowy test drogowy liczył tym razem po około 100 km każdym z aut. Póki co, trudno więc jednoznacznie powiedzieć, jak nowe Fordy jeżdżą. Po pierwszych testowych kilometrach zastrzeżeń nie mieliśmy. Ba, Tourneo prowadzi się raczej jak auto osobowe niż było nie było dostawczak. Ale, szczerze mówiąc czekam z niecierpliwością na nasz tygodniowy test redakcyjny. Zwłaszcza, że Transit i Tourneo, choć robocze są naprawdę ładne. A Tourneo może śmiało robić za rodzinne auto osobowe.



Nowe Fordy pojawiły się w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Limited i Active a cena w zależności od wersji wyniesie od niespełna 82 do 99,3 tys. złotych.



Dane techniczne:

Trend / Limited Active
Długość całkowita 4337 4344
Szerokość całkowita z lusterkami 2076 2076
Szerokość całkowita ze złożonymi lusterkami 1876 1876
Szerokość całkowita bez lusterek 1791 1813
Wysokość całkowita* 1817 1836
Rozstaw osi 2692 2692
Zwis przedni 832 838
Zwis tylny 813 814
Szerokość otworu bocznych drzwi przesuwnych 534 534
Wysokość otworu bocznych drzwi przesuwnych 1069 1069
Szerokość otworu bagażnika 1235 1235
Wysokość otworu bagażnika 1107 1107
Objętość przestrzeni bagażowej (litry; VDA)
wersja 5-miejscowa (do półki bagażowej) 570 570
wersja 5-miejscowa (do dachu) 1188 1188
wersja 2-miejscowa (do dachu) 2162 2162
Przestrzeń bagażowa
Długość przestrzeni bagażowej – po podłodze tylnych siedzeń złożonych 1429 1429
Długość przestrzeni bagażowej – po podłodze tylnych siedzeń 1002 1002
Długość przestrzeni bagażowej – na poziomie linii bocznej do drugiego rzędu siedzeń 760 760
Maksymalna szerokość przestrzeni bagażowej 1235 1235
Szerokość między nadkolami 1172 1172
Wysokość przestrzeni ładunkowej (nad tylną osią) 1216 1216
Wysokość progu załadunku (bez obciążenia) 577 577
Średnica zawracania (m)
Od krawężnika do krawężnika/od ściany do ściany 10,7/11,1 10,7/11,1
Show CommentsClose Comments

Leave a comment