Skip to content Skip to footer

ë-C3, czyli nowa jakość!

Koncern Stellantis przedstawił właśnie nowe auto. Elektryczny ë-C3, według szumnych zapowiedzi szefów koncernu ma zaoferować najwyższy w swojej klasie komfort, łatwą obsługę, doskonałe wyposażenie i świetny stosunek jakości do ceny.



W 100% elektryczny model ë-C3 dumnie stoi na czele czwartej generacji najpopularniejszego samochodu Citroëna, który od premiery pierwszej generacji w 2002 roku sprzedał się w liczbie ponad 5,6 miliona egzemplarzy. Produkowany od 2002 roku C3 jest najpopularniejszym modelem marki. Stanowi 29 procent całego wolumenu sprzedaży Citroëna w Europie. Nic zatem dziwnego, że francuzi chcą go elektryfikować. Do tego, korzystając ze stosunkowo niskiej ceny, masowo sprzedawać.



– Oferowanie przystępnych cenowo pojazdów jest od zawsze fundamentem filozofii Citroëna mówi Thierry Koskas, dyrektor generalny Citroëna – Oczekiwania klientów wobec pojazdów należących do segmentu B zmieniają się, co jest szczególnie związane ze wzrostem popularności SUV-ów i coraz silniejszym dążeniem do poruszania się pojazdami elektrycznymi. Citroën wychodzi naprzeciw oczekiwaniom europejskich klientów i oferuje nowy, elektryczny model ë-C3 zaprojektowany na potrzeby rynku europejskiego.  Ceny pojazdu z kompletnym wyposażeniem zaczynają się już od 23 300 euro…



Auto ma być wyjątkowe. Już choćby dlatego, że po raz pierwszy w tym segmencie zastosowano zawieszenia Citroën Advanced Comfort! Wyższy i bardziej proporcjonalny nowy ë-C3 zaoferuje bezkompromisowy komfort, wyższą pozycję za kierownicą ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie, większy prześwit.



– Komfort jest kluczowym elementem filozofii Citroëna. To dla nas bardzo ważna kwestia, ponieważ tak postrzegają ją nasi klienci. Dlatego dołożyliśmy wszelkich starań, aby nowy ë-C3 był najbardziej komfortowym samochodem w segmencie hatchbacków B. W tym celu wykorzystaliśmy innowacje Citroëna, takie jak nowe wersje foteli Citroën Advanced Comfort® i zawieszenie Citroën Advanced Comfort, dostępne po raz pierwszy w modelu C3 – powiedziała Laurence Hansen, dyrektor ds. produktu i strategii Citroëna.



Auto ma wyjątkowo przestronne wnętrze. Przy wysokości 1,57 m nowy model zapewnia pasażerom siedzącym z przodu o 30 mm więcej miejsca nad głową, co przekłada się na wyższą pozycję za kierownicą i lepsza widoczność z miejsca kierowcy. Wnętrze ë-C3 jest niemal pod każdym względem bardziej przestronne niż w przypadku jego poprzednika. I to pomimo tego, że pojazd jest tylko o 19 mm dłuższy i o 6 mm szerszy. Przestrzeń na łokcie pasażerów z tyłu jest większa o 19 mm, a z przodu o 21 mm od średniej rynkowej, zaś przestrzeń na nogi podróżujących na tylnej kanapie jest najlepsza w swojej klasie i przekracza średnią o co najmniej 20 mm.



Przestrzeń w aucie ułatwi przewożenie różnych ładunków i bagażu. Wnętrze pojazdu zaoferuje schowki na panelach drzwi, konsoli środkowej i pod środkowym podłokietnikiem, a na konsoli środkowej ładowarkę indukcyjną. Wygodna modułowa konstrukcja oparć tylnych siedzeń 60–40 oraz szerokość między tylnymi nadkolami zapewniają możliwość przewożenia większych ładunków. Bagażnik ma pojemności 310 litrów. Jest wystarczająco duży, aby pomieścić na przykład torby z zakupami.



Silnik elektryczny o mocy 83 kW/113 KM zagwarantuje niezłe osiągi i spory moment obrotowy: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 11 sekund i prędkość maksymalną 135 km/h. Akumulator LFP o pojemności 44 kWh zapewnia zasięg do 320 km wg WLTP. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 100 kW od 20 do 80 procent pojemności ma trwać około 26 minut. Fabryczna nawigacja online z nową aplikacją ë-ROUTES ma zapewniać skrócenie czasu podróży i ułatwić dostęp do punktów ładowania.



Ceny modelu ë-C3 o zasięgu 320 km zaczynają się od 23 300. Klienci mają do wyboru dwie dobrze wyposażone wersje – You i Max. Citroën ë-C3 o zasięgu 200 km pojawi się w 2025 roku, a jego cena zaczynać się będzie od 19 900 euro.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment