AutoMoto 4 marca 2024
Wielki powrót stał się faktem. Renault reaktywowało kultowe R5, które było prawdopodobnie najpopularniejszym model ze stajni koncernu. Tym razem jednak auto nie będzie miało silnika termicznego. Zgodnie z duchem czasu pod maskę trafi jednostka elektryczna…
Renault 5 E-Tech 100% electric jest pierwszym samochodem zaprojektowanym na AmpR Small, nowej platformie Ampere przeznaczonej do samochodów elektrycznych z segmentu B. Nowa platforma zapewnia płaską podłogą, dużym rozstawem osi (2540 mm), przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o zoptymalizowanej pojemności (326 litrów), obniżonym środkiem ciężkości i niską masą (poniżej 1500 kg).
Renault 5 E-Tech 100% electric to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid). Ten system pozwoli zamienić samochód w pełnoprawny element ekosystemu energetycznego. Auto będzie w odpowiednim momencie oddawać energię o zerowym śladzie węglowym do sieci. System zapewni użytkownikom znaczne oszczędności i niższe rachunki za prąd.
Silnik Renault 5 E-Tech 100% electric jest bardziej kompaktowy niż jednostka napędowa Megane E-Tech 100% electric i Scenica E-Tech 100% electric na bazie, której został zbudowany. To motor synchroniczny z uzwojonym wirnikiem, pozbawiony stałych magnesów, nie zawiera metali ziem rzadkich. Silnik będzie miał trzy poziomy mocy: 110, 90 lub 70 kW
Renault 5 E-Tech 100% electric jest wyposażone w najnowszej generacji system openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google i ponad 50 aplikacji oraz praktycznych usług, jak uwzględnienie lokalizacji ładowarek elektrycznych na planowanej trasie.
Oprócz usług Google, w Renault 5 E-Tech pojawi się również po raz pierwszy oficjalny awatar, który będzie inteligentnym towarzyszem podróży. Awatar został opracowany przez Renault, aby ułatwić i uprzyjemnić jazdę samochodem elektrycznym, tak by była bardziej intuicyjna. Planowane wprowadzenie do sprzedaży w Polsce to luty 2025 roku.