Skip to content Skip to footer
lufthansa web 3.0 nft

Lufthansa wchodzi w Web 3.0 uruchamiając NFT na Polygon

Znany europejski gigant lotniczy poszerza swoje horyzonty, uruchamiając unikalny program lojalnościowy w oparciu o mechanikę cyfrowych tokenów niewymienialnych (NFT) za pośrednictwem sieci Polygon. Ten awangardowy system przekształca regularne podróże lotnicze w nowe doświadczenie oparte o blockchain.

Lufthansa wprowadza do swojej oferty tokeny NFT

Ogłoszona 31 sierpnia inicjatywa „Uptrip” to rezultat synergii pomiędzy Lufthansa Innovation Hub, działem rozwoju linii lotniczej, a wieloletnim programem lojalnościowym dla osób często podróżujących o nazwie Miles & More.

źródło: polygon.technology

Dzięki aplikacji mobilnej Uptrip tradycyjna karta pokładowa działa jako karta kolekcjonerska NFT. Użytkownicy mogą synchronizować swoje portfele kryptowalut z aplikacją, tworząc i zarządzając swoimi osobistymi tokenami Uptrip NFT. Gromadzenie określonych zestawów tokenów odblokowuje skarbnicę korzyści, takich jak chociażby udogodnienia w kontekście lotu, dostęp do cyfrowej poczekalni, podniesienie statusu osoby często podróżującej, zestaw elementów do odblokowywania i nie tylko.

Celem tego działania, jak określił Kristian Weymar z Lufthansa Innovation Hub, jest przybliżenie klientom tajemnic świata Web 3.0. Dostrzegając rosnące zainteresowanie Web 3, Weymar zaobserwował, że wśród wielu osób panuje niepewność, w jaki sposób mogą skorzystać z tej technologii w realnym życiu.

Christopher Siegloch, kierownik rozwoju programu Miles & More, powiedział, że Uptrip przyciągnął ponad 20 000 entuzjastów, co doprowadziło jak dotąd do wybicia 200 000 kolekcjonerskich tokenów NFT.

Znaczenie wdrożenia Web 3.0 w krajobrazie korporacyjnym

Web 3.0 reprezentuje kolejną fazę ewolucji Internetu. Jest zdecentralizowana i zapewnia użytkownikom niespotykaną dotąd kontrolę nad swoimi danymi, transakcjami i tożsamością online. Wykorzystując technologię blockchain, Web 3 zapewnia przejrzystość, bezpieczeństwo i umożliwia bezpośrednie interakcje peer-to-peer.

Firmy korzystające z Web 3.0, takie jak Lufthansa, nie tylko wyprzedzają konkurencję; biorą udział w znaczącej rewolucji cyfrowej. To wdrożenie może obniżyć koszty operacyjne, zwiększyć zaufanie użytkowników i otworzyć nowe źródła przychodów, takie jak NFT. Masowa adopcja jest prawdopodobne, ponieważ coraz więcej firm dostrzega zalety, jakie niesie ze sobą ta technologia.

Przedsięwzięcie Lufthansy nie jest odosobnionym przypadkiem. Wydaje się, że branża lotnicza jest gotowa na gruntowną modernizację w duchu Web 3.0. Jednym z przykładów może być chociażby Emirates, gigant linii lotniczych ze ZEA, który w 2022 roku przedstawił swoją strategię integracji płatności w sieci Bitcoin i ogłosił wprowadzenie własnej oferty NFT.

Jako, że liderzy branży zmierzają w stronę Web 3.0, jest tylko kwestią czasu, zanim technologia ta stanie się synonimem doświadczenia cyfrowego, zmieniając sposób interakcji firm i konsumentów w nowym, atrakcyjnym ekosystemie.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment