Skip to content Skip to footer

Kodiak po nowemu

Škoda zaprezentowała drugą generację modelu Kodiaq. Auto w porównaniu do poprzednika wyraźnie urosło. Nowy Kodiaq jest o 61 milimetrów dłuższy (4 758 mm) co przy rozstawie osi wynoszącym 2 791 milimetrów, szerokość 1 864 milimetrów i wysokość 1 659 milimetrów zapewnia bardzo przestronne wnętrze. W wersji siedmiomiejscowej pasażerowie w trzecim rzędzie siedzeń mają teraz 920 milimetrów przestrzeni nad głową – o 15 milimetrów więcej niż w poprzednim modelu.



Wzrosła również pojemność bagażnika: w wersji pięciomiejscowej o 75 litrów, dając tym samym 910 litrów bez składania tylnych siedzeń. Po ich złożeniu maksymalna pojemność wzrosła do 2 105 litrów. Bagażnik wersji siedmiomiejscowej mieści 340 litrów, czyli 70 litrów więcej niż poprzednio oraz 845 litrów po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu (wzrost o 80 litrów). Maksymalna pojemność ładunkowa siedmiomiejscowego samochodu wynosi 2 035 litrów, czyli 30 litrów więcej niż w pierwszej generacji modelu.



Nowy model jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi o mocy od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM), a także, po raz pierwszy, w wersji hybrydowej typu plug-in, oferującej moc systemową 150 kW (204 KM) i zasięg elektryczny wynoszący ponad 100 kilometrów. Silnik benzynowy 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) oznacza debiut technologii miękkiej hybrydy w modelu Kodiaq. Jednostka benzynowa 2.0 TSI o mocy 150 kW (204 KM) i diesel 2.0 TDI o mocy 142 kW (193 KM) są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła. Wszystkie jednostki napędowe są standardowo powiązane z automatyczną skrzynią biegów DSG.



Auto wyposażono w nowe systemy wspomagające które wyraźnie zwiększają bezpieczeństwo i komfort kierowców i pasażerów. Wśród nich znajdują się: asystent skrętu (Turn Assist), asystent unikania kolizji (Collision Avoidance Assist), asystent skrzyżowania (Crossroad Assist), ostrzeganie przed wysiadaniem (Exit Warning), automatyczne hamowanie awaryjne – pieszy z tyłu (Automated Emergency Braking) oraz inteligentny asystent parkowania (Intelligent Park Assist) z dodatkowymi funkcjami. Funkcja asystenta skrętu reaguje ostrzeżeniem i automatycznym hamowaniem w przypadku zbliżającego się pojazdu podczas skręcania. Asystent unikania kolizji automatycznie wspomaga ruchy kierownicą podczas nagłych manewrów wymijania. Funkcja asystenta skrzyżowań wykorzystuje czujniki radarowe i przednią kamerę do ostrzegania o ruchu ulicznym, rowerzystach lub pieszych podczas wyjeżdżania z podjazdu lub wjeżdżaniu przy ograniczonej widoczności. W razie potrzeby aktywuje ostrzeżenia wizualne i akustyczne, a następnie automatycznie uruchamia hamulce. Funkcja ostrzegania przy wysiadaniu zapewnia wizualne ostrzeżenie w lusterku zewnętrznym oraz dźwięk ostrzegawczy w przypadku otwarcia drzwi i obecności pojazdów nadjeżdżających od tyłu.



Škoda Kodiaq drugiej generacji jest opcjonalnie dostępna z nowym adaptacyjnym zawieszeniem DCC Plus (Dynamic Chassis Control). W nowej wersji zastosowano dwa niezależnie sterowane zawory. Wcześniej obie funkcje były kontrolowane przez wspólny zawór. Nowa generacja umożliwia szybszą regulację i szerszy zakres charakterystyk tłumienia. Zarówno kierowcy, jak i pasażerowie zauważą różnicę w postaci szybszej reakcji i większego komfortu. W przypadku DCC Plus prześwit pozostaje taki sam jak w przypadku standardowego zawieszenia.



Wnętrze nie tylko wyładniało, ale jest tż bardziej ECO! Wszystkie tkaniny w tym tapicerki foteli, dywaniki w kabinie i bagażniku, a także podsufitki są wykonane w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu lub w przypadku Design Selection Lounge – z połączenia przędzy z recyklingu z 40% naturalnej wełny. Skóra zastosowana w ecoSuite Design Selection jest garbowana w sposób przyjazny dla środowiska, z wykorzystaniem pozostałości z przetwarzania ziaren kawy. Dwa kultowe detale Simply Clever – parasol i skrobaczka do lodu, są również wykonane z ekologicznych materiałów. Nowością na liście jest przechowywany w konsoli środkowej czyścik do wyświetlacza oraz schowek w tunelu środkowym przed przesuwaną tylną kanapą.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment