Skip to content Skip to footer

Volkswagen Passat IX czyli non omnis moriar…

Wystartował nowy Volkswagen Passat. Zgodnie z zapowiedziami, auto dostało tylko jeden rodzaj nadwozia. Nowy Passat to kombi; w terminologii VW zwany Variantem. W stosunku do poprzedniego modelu pojazd przeszedł bardzo głęboką metamorfozę. Oczywiście, nie oznacza ona generalnej zmiany stylistyki samochodu. To nie w stylu koncernu z Volfsburga.  Nowe, drzemie we wnętrzu. Jest to intuicyjny infotainment, nowe adaptacyjne zawieszenie, ergonomiczne fotele. Przy okazji, zmieni się też wystrój. Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości. Passat z napędem hybrydowym plug-in będzie mieć zasięg do 100 km na silniku elektrycznym.



– W nowym Passacie położyliśmy nacisk na wysoki komfort podróżowania – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki wydłużeniu rozstawu osi i nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu z dwuzaworowymi amortyzatorami. Nowy system infotainment jest niezwykle intuicyjny w obsłudze, a wentylowane fotele z funkcją masażu dopełniają obrazu standardu premium we wnętrzu.



Dzięki materiałom wysokiej jakości i skutecznej izolacji akustycznej, komfort podróżowania został przeniesiony na nowy poziom. W opcji będą dostępne fotele ergoActive z elektryczną regulacją (nawet 14-kierunkową, w zależności od modelu i wyposażenia), a także funkcją masażu i wentylacji.

Wnętrze Passata Variant zmieniło się zgodnie z duchem czasu. Jak zapowiadają projektanci obsługa nowego systemu infotainment jest tak intuicyjna, jak to możliwe. W standardzie ma on przekątną 12,9 cala, a opcjonalnie będzie ekran o przekątnej 15 cali. Pod wyświetlaczem znajdują się podświetlane slidery, które służą do obsługi klimatyzacji i sterowania głośnością systemu audio. W opcji będzie dostępny nowy wyświetlacz przezierny head-up, który wyświetla informacje na przedniej szybie w taki sposób, że wydają się one znajdować w przestrzeni przed pojazdem. Ponadto wielofunkcyjna kierownica jest ponownie wyposażona w klasyczne przyciski, aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę.



Wprowadzone zmiany, doprowadziły do poprawy właściwości jezdnych nowego Passata. Pojawił się nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, zmodyfikowane stabilizatory i amortyzatory, a zawieszenie dostrojono do różnych rozmiarów felg. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i dłuższy rozstaw osi Passata Variant także mają pozytywny wpływ na właściwości jezdne samochodu.



Volkswagen w nowym Passacie wprowadził opcjonalne zawieszenie DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. System stale reaguje na nierówności nawierzchni i sytuację na drodze, biorąc pod uwagę kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie jest obliczane indywidualnie dla każdego koła i regulowane na amortyzatorach w ułamkach sekundy. Kierowca ma możliwość dostosowania DCC do indywidualnych preferencji – od bardzo komfortowego do bardzo sportowego.

W nowym Passacie będzie dostępny także system regulacji dynamiki pojazdu (Vehicle Dynamics Manager), który debiutował w obecnym Golfie GTI. System steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) i zawieszeniem DCC Pro. Dzięki temu prowadzenie jest bardziej neutralne, stabilne i precyzyjne dzięki interwencji hamulców dla każdego kół osobno i selektywnej regulacji twardości amortyzatorów.



W niektórych odmianach Passat Variant będzie oferowany z nową generacją matrycowych reflektorów LED. Są one mniejsze niż w obecnym Passacie. Mimo to mają imponujący zasięg – około 500 m. Z tyłu nowy model będzie mieć także lampy w technologii LED, z paskiem łączącym światła po obu stronach nadwozia.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment