Skip to content Skip to footer

Przestrzeń, komfort i… tradycja

Zadebiutowała Škoda Superb IV generacji. Auto kontynuuje tradycję marki. Nadal i jakby wbrew modzie pojazd będzie dostępny jako tradycyjny liftback i kombi. Superb IV otrzyma sześć wariantów napędu. W tym także (po raz pierwszy) miękką hybrydą.



Nadwozie, choć oczywiście nawiązuje do poprzedników zaprojektowano według nowego języka projektowania: Modern Solid. Auto (o czym już wcześniej) będzie dostępne w dwóch wersjach nadwozia: Combi i Liftback. Obie wersje nadwoziowe są dłuższe i wyższe niż poprzednie. Kombi o 40 mm i 5 mm a liftback o 43 mm i 12 mm. To daje gwarancję większej przestrzeni nie tylko w obszarze nóg, ale i nad głową. W obu opcjach został powiększony także bagażnik. W przypadku liftbacka będzie to 645 litrów pojemności a kombi 690 litrów.



Wnętrze nowego modelu prezentuje aż siedem różnych opcji wystroju. Przy doborze materiałów marka kierowała się zasadami zrównoważonego rozwoju. Wszystkie tkaniny na siedzeniach i tapicerce drzwi są wykonane w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu. Z ekologicznych tworzyw zostały wykonane także skrobaczka do lodu i tradycyjny gadżet: parasol w drzwiach.



Nowa Škoda Superb jest jeszcze większa niż poprzednia generacja, a jej nadwozie wyróżnia się ulepszoną aerodynamiką. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,23 dla wersji Liftback i 0,25 dla Combi, co oznacza poprawę odpowiednio o 10% i 15%, tym samym przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa. Przód samochodu prezentuje nowy ośmiokątny grill i reflektory Matrix LED drugiej generacji, które zapewniają do 40% więcej światła niż pierwsza wersja. Koła mogą mieć średnicę do 19 cali.



Zmiany nie tylko na zewnątrz. Także kokpit zaprojektowano w zasadzie od nowa. Za kierownicą znajduje się 10-calowy ekran, a na panelu środkowym umieszczono ekran systemu Infotainment dostępny w dwóch rozmiarach: 10 lub 13 cali. Szczególną cechą nowej generacji Superba są wielofunkcyjne inteligentne pokrętła, zapewniające szybki i łatwy dostęp do różnych funkcji, w tym regulacji klimatyzacji.



Nowa Škoda Superb oferuje sześć opcji silnika. Po raz pierwszy model dostępny będzie w wersji miękkiej hybrydy z jednostką napędową 1.5 TSI o mocy 110 kW. Silnik benzynowy 2.0 TSI oferuje dwa warianty: 150 kW i 195 kW, tak samo jak diesel 2.0 TDI: 110 kW i 142 kW. Ostatnią opcją jest hybryda typu plug-in z jednostką 1.5 TSI, która umożliwi moc 150 kW (204 KM) i zasięg elektryczny ponad 100 kilometrów w cyklu WLTP. Ten rodzaj napędu dostępny jest jedynie w wersji Combi.



We wszystkich wariantach najnowszej generacji modelu Superb zastosowano automatyczną skrzynię biegów DSG z przełącznikiem na kolumnie kierownicy, a auta wyposażone w motory wysokoprężne i benzynowe (bez wsparcia hybrydowego) są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment