AutoMoto 5 marca 2020
Cztery lata po premierze 10 generacji debiutuje nowy Mercedes Klasy E. Limuzyna i kombi to pierwsi przedstawiciele „dogłębnie zaktualizowanej” serii. Obie wersje pojawią się w Polsce latem 2020 r. Wczesną jesienią dołączą do nich także coupé i kabriolet.
Z ponad 14 milionami egzemplarzy Limuzyn i Kombi dostarczonych od 1946 roku Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modelową w historii koncernu ze Stuttgartu. Debiutując w 2016 r., dziesiąta generacja Klasy E wyznaczyła trendy stylistyczne innym modelom marki. O tym, jak udane jest to auto świadczy fakt, że do tej pory Klasę E w nadwoziu limuzyna lub kombi kupiło ponad 1,2 miliona nabywców.
Co nowego niesie owa dogłębna aktualizacja? Przede wszystkim sporo zmian stylistycznych. Niemcy zdecydowali się na przeprojektowanie przednich i tylnych lamp. Nowa jest też wizytówka auta, czyli osłona chłodnicy. Przy okazji nowy kształt otrzymał też przedni zderzak. Wariant „uterenowiony”, All Terrain wizualnie upodobnił się do SUV-ów Mercedesa.
Wnętrze, to nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca na zbyt długo zdejmie dłonie z jej wieńca. Nowy jest też aktywny asystent odległości Active Distance Assist Distronic z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent Stop-and-Go, asystent kierowania Active Steering Assist, hamowania Active Brake Assist z funkcją monitorowania manewru skręcania. Mercedes „zaktualizował” także asystenta martwego pola Active Blind Spot Assist wzbogacając go o funkcję ostrzegania przy wysiadaniu. Nowy jest też pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360. Dodatkowo, został wzbogacony o automatyczne parkowanie na prostopadłych miejscach parkingowych i oznaczonych obszarach.
W kokpicie, tak jak w przypadku poprzednika, dwa ekrany 10,2 cala lub opcjonalny kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala. A w dziedzinie dopieszczania kierowcy i pasażerów nowy asystent wnętrza z kontrolą komfortu Energizing, „trenerem” Energizing Coach i trybem PowerNap.
W ofercie pojawi się aż siedem hybryd plug-in, w tym limuzyna i kombi. Wsparcie hybrydą plug-in dostaną zarówno wersje benzynowe jak i wysokoprężne, z napędem na tylne lub wszystkie koła.
Pod maską pojawi się też zupełna nowość: silnik M 254. Nowa jednostka to 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy współpracujący z rozrusznikiem-alternatorem ISG oraz 48-woltową instalacją elektryczną. Ma generować moc 272 KM i dodatkowo 20 KM. Motor będzie wyposażony w innowacyjną turbosprężarkę z przyłączem przepływowym i dodatkową sprężarkę elektryczną. W ofercie pojawią się też dodatkowe wersje silnikowe a także tryby do jazdy w terenie z przeznaczeniem dla Klasy E All-Terrain.