AktualnościAutoMotoPrezentacje

Zadebiutował nowy Suzuki S-Cross

Suzuki zaprezentowało nowego S-Crossa. Auto przeszło stylistyczna rewolucję.  Przestało być nudnym jeździdłem. Według zapewnień producenta nowemu, odważnemu designowi towarzyszy wysoka funkcjonalnością. Auto mniej pali, zapewnia większa moc i dzięki nowemu napędowi AWD – lepiej jeździ. Nowe rozwiązania techniczne to nowa jakość w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego.



Co zmieniło się w stylistyce? W zasadzie… wszystko. Auto na szczęście niespecjalnie przypomina niezbyt charyzmatycznego poprzednika. Nowej linii stylistycznej towarzysza designerskie imponderabilia. To, co od razu rzuca się w oczy to nowa osłona chłodnicy. Grill ma nie tylko nowy kształt. Pomalowano go w kolorze fortepianowej czerni. Nową linie stylistyczną uzupełniają zaprojektowane od nowa przednie i tylne lampy. Oczywiście, energooszczędnej technologii LED. Kwadratowe nadkola chromowane dekory podkreślają zupełnie nowy charakter pojazdu. Wnętrze nie tylko ewoluowało w kierunku nowoczesności. Także urosło. Kokpit pomieści pięć dorosłych osób. A bagażnik, który w nowym S-Cross 430-litrów także ich bagaże. Auto zyskało też panoramiczny szklany dach.



Pod maską zagości tylko jedna jednostka napędowa: turbodoładowany silnik 1.4 BoosterJet z bezpośrednim wtryskiem paliwa wsparty znanym z innych modeli Suzuki układem mild hybrid 48 SHVS. Motor zapewnia autu 235 Nm. momentu obrotowego dostępnych przy 2000 obrotów.  Wspomagający jednostkę termiczną układ mild hybrid 48V SHVS. Składa się on z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy. Najważniejsze zalety układu mild hybrid to funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. Napęd charakteryzuje się płynnym działaniem. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.



System napędu na cztery koła Allgrip Select oferuje możliwość wyboru jednego z czterech trybów pracy. W zależności od warunków drogowych kierowca może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock. Elektronicznie sterowany system dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji czterech trybów jazdy.



Nowy jest też infotainment. Sercem systemu multimedialnego jest nowy, 9-calowy wyświetlacz. Poza tym pojazd wyposażono w Suzuki Safety Support. W jego skład wchodzą: wspomagający hamowanie Dual Sensor Brake Support, Tempomat adaptacyjny ACC z funkcją Stop & Go, Kamery 360 a także systemy informujące o niekontrolowanej zmianie pasa jazdy, ostrzegające o niestabilności kierunku jazdy, rozpoznający znaki drogowe, monitorujący martwe pola czy wspomagający ruszanie na wzniesieniu i ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.



Samochód pojawił się na rynku w jednej z czterech wersji wyposażenia: Comfort, Premium, Elegance i Elegance Sun.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts
  • Volkswagen Golf Variant VIII