AutoMoto 21 września 2024
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował 7 generację Transportera i VW Caravelle. Według zapowiedzi producenta auta oferują więcej miejsca, większą ładowność, wyższą maksymalną masę przyczepy a także najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy. Po raz pierwszy w historii Transporter i Caravelle będą dostępne również z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym jako alternatywą dla gamy turbodoładowanych silników wysokoprężnych.
Wraz z debiutem Transportera nowej generacji, Volkswagen Samochody Dostawcze przystępuje do realizacji swojej strategii oferowania „odpowiedniego Bulli dla każdego klienta”. Kiedy w 1949 roku pierwszy Transporter został zaprezentowany prasie, nikt nie wyobrażał sobie, że T1, siła napędowa ówczesnego niemieckiego cudu gospodarczego, stanie się tak udaną rodziną modeli.
Gama Bulli 2024 składa się z nowego Transportera, Multivana i z ID. Buzza. Linia produktów Transporter obejmuje pojazdy dostawcze i serię Caravelle. Multivan jest rodzinnym vanem rekreacyjnym i biznesowym, a od niedawna funkcjonuje na w wersji kampera California. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to być może pierwsze ikony elektromobilności. Transporter, Multivan i ID. Buzz – siódma generacja Bulli – tworzą obecnie najszerszą gamę modeli w swojej klasie na rynku.
Volkswagen Samochody Dostawcze zaoferuje nowego Transportera w wersji Furgon, Furgon „Plus” (przestrzeń ładunkowa i siedzenia w drugim rzędzie), Kombi (dla transportu osób) oraz jako podwójną kabinę z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi. Dziewięciomiejscowy Caravelle został zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim – jako shuttle bus. Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje ten niezależny model w trzech wersjach: Caravelle jako wersję podstawową, Life ze średnią specyfikacją wyposażenia oraz topową wersję Style. Caravelle jest również dostępny z wydłużonym rozstawem osi. Zarówno Transporter Furgon, jak i Caravelle, są też dostępne w wersji terenowej PanAmericana.
Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10 procent do 5,8 m3. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni wzrasta do 9,0 m3. Maksymalna ładowność, uzyskana dzięki większej objętości przestrzeni ładunkowej, to teraz 1,33 tony (dodatkowe 0,13 t). Volkswagen zwiększył również o 0,3 t maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć Transporter. Teraz masa takiej przyczepy sięgną może nawet 2,8 tony.
W dniu wprowadzenia na rynek, dostępnych jest sześć wersji napędowych Transportera. Po raz pierwszy gama ta obejmuje dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI), napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje napędu elektrycznego (e-Transporter i e-Caravelle). Silniki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). TDI o mocy 125 kW jest zawsze połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcjonalnie dostępna dla TDI o mocy 110 kW jako alternatywa dla 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Moc systemowa 171 kW (232 KM) charakteryzuje napęd hybrydowy typu plug-in w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów (eHybrid). e-Transporter i e-Caravelle startują z mocami 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). Pojemność ich akumulatorów wynosi 64 kWh (netto).