AutoMoto 19 października 2025
Kolejny etap chińskiej ofensywy na polski rynek. Koncern Chery wprowadziło na salony dwa modele: TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV
Chery pozycjonuje Tiggo 4 HEV jako podstawowy model z napędem hybrydowy. Sercem auta jest system Chery Super Hybrid (CSH), który łączy silnik elektryczny o mocy 204 KM z dedykowanym silnikiem hybrydowym 1.5L (DHE), dedykowaną przekładnią hybrydową (DHT) oraz kompaktową baterią 1,83 kWh. System dostarcza łączną moc hybrydową 163 KM i 260 Nm. momentu obrotowego, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy, prędkość maksymalną około 150 km/h oraz łączone zużycie paliwa WLTP na poziomie jedynie 5,3 l/100 km.
Deska to dwuekranowy wyświetlacz o przekątnej 24,6 cala. Swoiste centrum dowodzenia. oferuje błyskawiczny czas uruchamiania, rozpoznawanie głosu oraz wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto.
Samochód zaprojektowano tak, aby spełniać globalne standardy NCAP Tiggo 4 HEV wyposażono w siedem poduszek powietrznych i 24 funkcje ADAS wspierające autonomiczną jazdę na poziomie L2.5, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, awaryjne hamowanie i system monitorowania kierowcy.
Auto będzie objęte 7 letnią gwarancją z limitem 150 tys. kilometrów a wyceniono je od 95,5 tys. złotych
Flagowym autem Chery na polskim rynku jest siedmiomiejscowy Tiggo 9 PHEV. Auto zbudowano na całkowicie nowej platformie T2X, wyposażony jest w dedykowany silnik hybrydowy 1.5T-GDI, przednie i tylne silniki napędowe oraz generator, tworząc inteligentny elektryczny system hybrydowy z napędem na cztery koła. Wyposażono go także w 3DHT (3-biegową dedykowaną hybrydową skrzynię biegów), która zapewnia dużą moc i efektywne zarządzanie energią w różnych warunkach drogowych i trybach jazdy, oferując wrażenia z jazdy płynne, dynamiczne i ekonomiczne. Dzięki łącznej mocy 428 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, porównywalną z osiągami silnika 3.0T.

Tiggo 9 PHEV wyposażono w baterię o dużej pojemności 34,46 kWh, oferującą zasięg elektryczny 147 km i łączny zasięg jazdy do 1 050 km. Średnie zużycie paliwa (przy naładowanym akumulatorze) wynosi zaledwie 1,7 l/100 km (WLTP), a w trybie hybrydowym po rozładowaniu baterii – 6,9 l/100 km. Obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym, umożliwiając doładowanie baterii z 30% do 80% w zaledwie 18 minut.
Tiggo 9 PHEV oferuje elastyczną konfigurację 7-miejscową, z możliwością przesuwu drugiego rzędu o 260 mm i funkcją Easy Entry dla łatwego dostępu do trzeciego rzędu. Inteligentna klapa bagażnika i konfigurowalna przestrzeń ładunkowa zapewniają wszechstronność: 143 l przy podniesionym trzecim rzędzie, 819 l przy złożonym trzecim rzędzie i aż 2 065 l przy złożonym drugim i trzecim rzędzie – spełniając potrzeby codziennego użytku rodzinnego i podróży na dłuższe dystanse.
Kabina została wyposażona w 15,6-calowy ekran dotykowy 2.5K HD i 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, obsługujący wyświetlacz HUD. Za pośrednictwem aplikacji sterującej użytkownicy mogą obsługiwać pojazd zdalnie – m.in. lokalizację auta, klimatyzację, wentylację foteli czy funkcję podgrzewania jednym dotknięciem. Wewnątrz asystent głosowy Hello Chery obsługuje klimatyzację, szyby, nawigację i fotele.
Wnętrze oferuje także 14-głośnikowy system audio SONY, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, system oczyszczania powietrza PM0.3 oraz panoramiczny dach. Pojazd oferuje tryb Pet Mode, który po zamknięciu auta automatycznie aktywuje klimatyzację i utrzymuje komfortową temperaturę 24–26°C.
Samochód wyposażono w niezależne zawieszenie wielowahaczowe i hydropoduszki tłumiące drgania, które redukują wibracje o ponad 30%. W połączeniu z wyższym prześwitem poprawia to zdolności w trudnym terenie, z maksymalną głębokością brodzenia 500 mm.
Gwarancja obejmie 7 lat lub 150 tys. kilometrów. Cena auta startuje od 209,9 tys. złotych.







