AutoMotoPrezentacje

Škoda Fabia już po liftingu

Czesi odświeżyli Fabię. Auto odgrywa kluczową rolę w portfolio marki bowiem od 1999 roku na całym świecie sprzedano ponad cztery miliony egzemplarzy  tego modelu.


autor: Artur Balwisz


Zmiany, wbrew pozorom, wcale nie były kosmetyczne. Przednie i tylne światła po raz pierwszy w historii modelu oferowane będą w technologii LED. Czesi zadbali tez o wygląd samochodu. Poszerzyli miedzy innymi ofertę kół ze stopów metali lekkich. Po raz pierwszy, oficjalnie  największe z nich oferowane będą w rozmiarze 18 cal. Kilka zmian także w kokpicie. Jest więc przeprojektowana deska rozdzielcza czy dwukolorowe wykończenia tapicerki.



Oferta silnikowa odświeżonej ŠKODY FABIA zawierać będzie cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 l. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 44 kW (60 KM) i 55 kW (75 KM). Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzować się będą odpowiednio mocą 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Motory,  dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań wyróżniają się m.in. cichszą pracą i niskim poziomem wibracji. Najmocniejsza z wymienionych jednostek będzie dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG.



W aucie znajdziemy też nowe systemy bezpieczeństwa. Na liście dostępnych opcji znaleźć będzie można m.in. BLIND SPOT DETECTION (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i REAR TRAFFIC ALERT (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego).

Odświeżoną Fabię zobaczymy na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts