AutoMotoFinansowanie

Od 22 kwietnia wydziały komunikacji muszą zapewnić procedurę rejestracji pojazdów

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii w §13 ust. 2 pkt 6 wprowadza regulację, że najpóźniej od dnia 22 kwietnia nie może podlegać ograniczeniu wykonywanie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom do których należy m.in.:

wydawanie praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych

Wykonywanie tych zadań może być realizowane przez ten urząd w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.
Oznacza to, że najpóźniej w środę 22 kwietnia wszystkie urzędy komunikacji w Polsce muszą wykonywać działania w zakresie rejestracji pojazdów, tak nowych jak i używanych. Jednak może się to odbywać bez kontaktu z interesantami np. poprzez umówienie telefoniczne czy specjalne skrzynki kontaktowe do wymiany dokumentów.

„To bardzo ważny zapis prawny, bo od kilku tygodni apelujemy do władz centralnych i samorządowych, aby uporządkować ten problem. Bo, i klienci, i przedsiębiorcy w każdym miejscu w Polsce muszą mieć dostęp do możliwości zakupu i rejestracji nowych i używanych pojazdów. Dostępność procedur rejestracji z tygodnia na tydzień się poprawiała, ale ciągle były jednak starostwa powiatowe, które nie zorganizowały żadnej procedury rejestracyjnej albo rejestrowały tylko wybrane grupy pojazdów. Teraz wszystkie starostwa w Polsce będą musiały stworzyć model organizacyjny dostępny tak dla obywateli, jak i profesjonalistów” – komentuje Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodów – Salony dealerskie pracują cały czas normalnie w najwyższym reżimie sanitarnym i teraz klienci mogą dokonać zakupu i odbioru pojazdu, czy to tradycyjnie, czy on-line i nie martwić się o to, że nie będzie go można zarejestrować” – dodaje

Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.