AutoMotoPrezentacje

Nowe Volvo V60: Skandynawskie, znaczy piękne i wszechstronne

Volvo Cars zaprezentował nowe V60. Auto łączy w sobie niewątpliwą urodę i uniwersalność. Nowe pojazd to oczywiście bliska rodzina z V90 i XC90. Korzysta bowiem z tej samej płyty podłogowej SPA, na której osadzono dwa wcześniejsze modele.


 


Nowe Volvo V60 jest o ponad 120 mm dłuższe od dotychczasowego modelu; mierzy 4761 mm. O 100 mm, do 2871 mm urósł rozstaw osi. Wysokość samochodu to 1430 mm, a szerokość z lusterkami – 2040 mm. Pojazd jest więc o 50 mm węższy i niższy od poprzednika. W kabinie zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów przednich siedzeń i tylnej kanapy. Pojemność bagażnika, w porównaniu do poprzednika wzrosła o 100 litów i wynosi 530 litrów.



Auto napędzać będą dwie hybrydy typu plug-in bazujące na turbodoładowanych silnikach benzynowych. Będą to wersje T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390 KM. Ofertę uzupełnią dwie wersje benzynowe T5 (254 KM) i T6 (310 KM) oraz dwa Diesle – D3 150 KM i D4 190 KM.

Volvo V60 otrzyma wszystkie systemy bezpieczeństwa znane z takich modeli jak XC60, czy XC90. Wiele zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo i wspomagających kierowcę, będzie oferowanych jako wyposażenie standardowe. Szwedzi zapowiedzieli, że będzie to jeden z najbezpieczniejszych samochodów na świecie.



System City Safety z funkcją automatycznego hamowania zmniejsza ryzyko kolizji z innymi pojazdami, ale także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami. Pod tym względem jest to jedyny taki system na świecie. System potrafi łagodzić skutki zderzeń czołowych, a w wielu przypadkach zupełnie ich uniknąć.

System Pilot Assist wspomaga kierowcę podczas monotonnej jazdy autostradowej. Samochód w tym trybie utrzymuje właściwy pas ruchu, hamuje, przyspiesza i skręca. W najnowszym modelu V60 wprowadzono poprawioną wersję systemu, która lepiej radzi sobie także z nieco ostrzejszymi zakrętami niż dotąd. System działa do prędkości 130 km/h. Model V60 będzie także wyposażony w funkcję Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation i inne systemy wspomagające.

System Sensus sterujący funkcjami samochodu będzie kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts