Skip to content Skip to footer

Nissan pojedzie tylko na prądzie

Nissan – firma, która zainicjowała elektryfikację branży motoryzacyjnej zapowiedział koniec produkcji aut z jednostkami termicznymi. Japończycy ogłaszają plan, zgodnie z którym już w 2030 r. 100% oferty marki w Europie będą stanowiły samochody elektryczne, a już od teraz wszystkie nowe modele Nissana w Europie będą wyłącznie elektryczne.

– Samochody elektryczne to optymalne rozwiązanie w zakresie mobilności. Ponad milion klientów już dołączyło do naszej podróży, czerpie radość z posiadania elektrycznego Nissana i nie żałuje podjętych decyzji – uważa Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny firmy Nissan. – Samochody elektryczne zasilane energią ze źródeł odnawialnych to dla nas podstawowy sposób na osiągnięcie neutralności węglowej, która stanowi centralne założenie naszej wizji Ambition 2030. Do 2030 r. Nissan w Europie w pełni przestawi się na pojazdy elektryczne. Uważamy, że to korzystne posunięcie dla naszego biznesu, klientów i planety.



W ramach przyjętego planu Nissan kontynuuje program inwestowania w europejskie centra odpowiedzialne za projektowanie oraz badania i rozwój. Zespoły obu jednostek postanowiły uczcić swoje tegoroczne jubileusze nowatorskimi projektami dotyczącymi przyszłych pojazdów i technologii. W efekcie kilka dni temu przed siedzibą Nissan Design Europe (NDE), zadebiutował „Concept 20-23”, sportowy, miejski, elektryczny samochód koncepcyjny, zaprojektowany z okazji 20‑lecia otwarcia pracowni projektowej marki.

Z kolei w Nissan Technical Centre Europe zespół badawczo-rozwojowy Nissana rozpoczął najnowszą serię badań nad autonomiczną jazdą w warunkach rzeczywistych. Projekt evolvAD jest realizowany na drogach publicznych w strefach zamieszkania oraz poza miastami.



Zgodnie z programem Nissan Ambition 2030 firma wprowadzi na rynek 27 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 r., w tym 19 samochodów w pełni elektrycznych. Jednocześnie Nissan będzie wdrażać technologię bezkobaltową, pozwalającą ponadto obniżyć o 65% koszty akumulatorów do samochodów elektrycznych do roku obrotowego 2028.

W tym samym czasie koncern zamierza wprowadzić na rynek samochody elektryczne wyposażone w opracowane przez siebie akumulatory ze stałym elektrolitem (all-solid-state batteries – ASSB). Dzięki przełomowej technologii ASSB Nissan będzie mógł rozszerzyć ofertę samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach i zaoferować lepsze jeszcze osiągi swoich modeli.



Dotychczas potwierdzono już dwa nowe modele elektrycznych Nissanów na rynek europejski. Jednym z nich będzie zupełnie nowy miejski hatchback, który zastąpi Nissana Micra w roli podstawowego modelu w ofercie marki. Drugi powstaje w ramach projektu EV36Zero który połączy produkcję samochodów elektrycznych, akumulatorów oraz energii ze źródeł odnawialnych.

Elektryfikacja europejskiego rynku samochodów elektrycznych postępuje błyskawicznie. W ciągu pięciu lat (2018–2022) sprzedaż pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych zwiększyła się z 5% do 44% całego rynku, przy wzroście z 1% do 12% dla aut z napędem wyłącznie elektrycznym. Obecnie na samochody elektryczne przypada 16% łącznej sprzedaży Nissana w Europie. Udział pojazdów zelektryfikowanych w gemie modelowej wynosi 50%, ale w ciągu trzech lat powinien wzrosnąć do 98%.

– W miarę jak Europa przyspiesza przechodzenie na samochody elektryczne Nissan będzie nadal oferował crossovery z atrakcyjną stylistyką i emocje z jazdy, za które cenią nas klienci – powiedział Guillaume Cartier, prezes oddziału Nissana w regionie AMIEO – Dzięki przełomowym rozwiązaniom w zakresie technologii akumulatorowej pojazdy elektryczne staną się jeszcze bardziej dostępne, a Nissan będzie nadal propagował samochody na prąd jako najlepszy sposób na zapewnienie bardziej ekologicznej, łatwiejszej i bardziej przystępnej cenowo mobilności.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment