AutoMotoPrezentacje

Mazda MX-30 zdobywa 5 gwiazdek w testach Euro NCAP – ceny, silniki, modele

W pełni elektryczna Mazda MX-30 otrzymała maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP, z wynikami 91% i 87% odpowiednio w kategoriach Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów i Bezpieczeństwo Dzieci. Rezultat 91% to najlepszy dotychczas zarejestrowany wynik w zakresie Ochrony Dorosłych Pasażerów wśród wszystkich pojazdów testowanych w najnowszej serii badań Euro NCAP 2020.

Mazda MX-301 otrzymała maksymalną notę w testach symulujących zderzenia boczne, a także maksymalne oceny za wyniki testu zabezpieczenia dzieci w wieku 6 i 10 lat podczas symulacji zderzeń czołowego i bocznego. MX-30 jest pierwszą Mazdą, która uzyskała ogólną pięciogwiazdkową notę w ramach nowych, bardziej rygorystycznych zasad testów zderzeniowych Euro NCAP 2020. Klasyfikacja na rok 2020 wprowadza nowe testy, które mają na celu sprawdzenie jak samochody sprostają długotrwałym potrzebom w zakresie ochrony pasażerów i lepszej ochrony po zderzeniu oraz promują najnowsze zaawansowane technologie wspomagania kierowcy.

W pełni elektryczny kompaktowy SUV dołącza do Mazdy CX-5 (2017), Mazdy 6 (2018), Mazdy 3 oraz CX-30 (2019), które także otrzymały pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.

Mazda MX-301 wypadła imponująco we wszystkich czterech kategoriach testu Euro NCAP: Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów – 91%, Bezpieczeństwo Dzieci – 87%, Bezpieczeństwo Pieszego – 68% oraz Systemy Bezpieczeństwa – 73%. Wysoka nota wynika z trzech kluczowych czynników: użycia architektury nadwozia Skyactiv-Vehicle o zwiększonej sztywności – lekkiej i zarazem absorbującej uderzenia, zastosowania szerokiej gamy zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense, które pomagają kierowcom identyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia lub urazu oraz zachowania wysokiego standardu ochrony pieszych.

Jednym z elementów wyróżniających ten w pełni elektryczny samochód kompaktowy są drzwi typu Freestyle, stanowiące dziedzictwo Mazdy RX-8 z 2003 roku. Nie wpływa to jednak niekorzystnie na bezpieczeństwo. W rzeczywistości „analiza zdeformowanej strefy kontrolowanego zgniotu w teście zderzenia czołowego z przesunięciem wykazała, że konstrukcja MX-30 nie stanowi dużego zagrożenia dla pasażerów podczas zderzenia czołowego” – stwierdzili testerzy. „W obu testach zderzenia bocznego – odzwierciedlającego uderzenie przez inny pojazd i znacznie groźniejsze uderzenie w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w obu tych kategoriach.”

Z myślą o przyszłym społeczeństwie, które będzie wolne od wypadków samochodowych, Mazda nieustannie pracuje nad zwiększaniem poziomu bezpieczeństwa w ramach filozofii Mazda Proactive Safety. Najwyższa dynamika jazdy, którą zapewnia technologia Skyactiv przyczynia się również do osiągnięcia przez Mazdę MX-301 nowych pięciogwiazdkowych wyników w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, zapewniając bardzo intuicyjną, przyjemną i w pełni elektryczną jazdę. Ułatwiając bezpieczną jazdę samochodem, technologie te zmniejszają ryzyko wypadków bez uszczerbku dla tradycyjnego charakteru Mazdy, jakim jest przyjemność prowadzenia samochodu.

Mazda Motor Poland rozpoczyna sprzedaż Mazdy CX-30 wraz z publikacją cennika i danych technicznych swojego nowego kompaktowego SUV-a. Klienci mogą wybrać jedną z dwóch benzynowych wersji silnikowych: 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM lub rewolucyjną jednostkę 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM, połączonych z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i z napędem na przód lub obie osie.

Mazda CX-30 to model nowej generacji, który zaprojektowany został w oparciu o ewolucję języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu i wyznacza standard wyposażenia seryjnego, jakości wykończenia oraz komfortu akustycznego w klasie kompaktowych SUV-ów. Na liście elementów znajdujących się w każdej wersji wyposażenia znajdują się m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigacja satelitarna, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat, aluminiowe felgi oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.

Ceny zaczynają się od 101 900 zł za wersję Kai z silnikiem 2.0 Skyactiv-G wyposażonym w system „miękkiej” hybrydy Mazda M Hybrid oraz układ dezaktywacji cylindrów. Jednostka osiąga moc 122 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 213 Nm przy 4000 obr./min. Według WLTP Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zużywa średnio 6,2 l/100 km i emituje 141 g CO2/km. Przełamujący konwencje silnik Skyactiv-X, który łączy zalety diesla z jednostką benzynową, jest jeszcze oszczędniejszy – zużywa średnio zaledwie 5,9 l/100 km i emituje 133 g CO2/km. Może się przy tym poszczycić mocą 180 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 224 Nm przy 3000 obr./min. Cena Mazdy CX-30 z tym silnikiem zaczyna się od 120 900 zł w wersji Kanjo wzbogaconej m.in. o przednie czujniki parkowania, kamerę cofania, podgrzewane fotele i kierownicę, bezkluczykowy dostęp czy elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika.

– Skyactiv-X jest rozwiązaniem, które pozwala nam na znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin przy jednoczesnym zwiększeniu mocy i przyjemności z prowadzenia – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. – Mazda CX-30 z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 8,5 s i rozpędza się do ponad 200 km/h, a jednocześnie jest najczystszym kompaktowym SUV-em na rynku w swojej kategorii pojemności i mocy. Mazda CX-30 wyposażona w silnik Skyactiv-X z jej bogatym wyposażeniem, wyróżniającą się jakością materiałów i wykonania, ma szansę stać się alternatywą dla kompaktowych SUV-ów z segmentu premium – dodaje Paździor.

Dealerzy w całej Polsce przyjmują już zamówienia na obie wersje silnikowe. Pierwsze samochody z silnikiem Skyactiv-G pojawią się w salonach we wrześniu, dostawy Mazdy CX-30 z jednostką Skyactiv-X zaplanowane są od listopada tego roku.

źr. informacja prasowa

Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.