AutoMotoNewsPrezentacje

Luksus w wersji maxi – Frankia 8400 GD Platin w ofercie KoKo Kamper

KoKo Kamper w odpowiedzi na stale rosnące zainteresowanie caravaningiem wprowadził do swoje oferty luksusowego kampera mieżącego ponad 8,5 m długości. Frankia 8400 GD Platin, bo o nim mowa to model docenaniany przez najbardziej wymaganych klientów a przede wszystkim bardzo wyczekiwany.

Caravaning w ostatnich latach stał się historycznie popularny na całym świecie, także w Polsce. Liczba zarejestrowanych nowych modeli regularnie rośnie, zaś analitycy zgodnie twierdzą, że ten trend się utrzyma przez kolejne lata. Posiadanie kampera bowiem to także intratny biznes, ale niebawem do tego wrócimy.

Frankia to doskonale znana marka specjalizująca się właśnie w budowaniu kamperów i przyczep kempingowych, bardzo ceniona przez użytkowników za jakość. Model 8400 GD Platin to jeden z największych pojazdów oferowany przez niemieckiego producenta, zbudowany na bazie Mercedesa 519, wyposażony w 3 litrowego Diesla o mocy 190 KM.
Nowy model w gamie KoKo Kamper ma ponad 8,5 m. długości oraz 2,3 m szerokości zapewnia wewnątrz ogromną przestrzeń i komfort nawet dla 6 osób. (4 miejsca sypialne, 6 opcjonalnie). Wysokość wewnętrzna, 203 cm zapewni również komfort dla osób bardzo wysokich.

Model od początku prac projektowych miał zaskakiwać nie tylko wygodą, ale również miał być praktyczny i innowacyjny. I taki właśnie jest. Do zabudowy meblowej wykorzystano najwyższej jakości materiały, połączono nowoczesność z praktycznym wykorzystaniem przestrzeni. Większość urządzeń zainstalowano w ścianach i pod podłogą dzięki czemu zoptymalizowano powierzchnię mieszkalną a tej nie brakuje. Wydzielono bowiem kilka przestrzeni, takich jak dzienna, kuchenna, salon czy sypialnia, która oferuje dwa łóżka lub jedno naprawdę wielkie. Drugie łóżko dwuosobowe znajduje się nad szoferką, które podczas podróży jest schowane w podsufitce.
Liczne schowki dostępne zarówno z wnętrza jaki i zewnątrz pojazdu gwarantują stały porządek w pojeździe. Dodatkowo mamy do dyspozycji 118 litrową lodówkę z zamrażarką. To co wyróżnia 84 GD Platin to niespotykana w kamperach osobna kabina prysznicowa z WC i łazienką.
Nowy model w gamie KoKo Kamper zapewnia pełny komfort także zimą. Wykorzystana unikatowa konstrukcja ocieplenia oraz system grzewczy ALDE (powszechnie stosowany w domach) zapewnia nie tylko odpowiednią temperaturę w przestrzeni wypoczynkowej, ale nadaje również charakter dosłownie domowego ciepła, które równomiernie rozkłada się po wnętrzu pojazdu, dzięki czemu użytkownicy nie doświadczają gorących strumieni klimatyzacji.

Frankia 8400 GD Platin to przede wszystkim samowystarczalny dom, który zastosowanym rozwiązaniom przy użyciu innowacyjnych rozwiązań nie potrzebuje nawet częstych postojów, zaś w pełni funkcjonalna może być nawet przez kilka dni bez postoju. Pojemniki na wodę mają niemal 300 litrów, miejsce na dodatkowe dwie butle oraz nowoczesne panele fotowoltaniczne zapewniają ładowanie akumulatorów nawet w pochmurne dni.

Ogrom pojazdu nie powinien być również zmartwieniem dla mniej doświadczonych kierowców, mimo że prezentowany model wymaga kategorii C. Model wykorzystuje doskonale znane systemu asystentów jazdy, przy parkowaniu pomagają zaś kamery.

Wróćmy teraz do liczb i biznesowego sensu posiadania kampera. W 2019 roku było ich 724, w 2020 – 1040, a w 2021 – 2191 sztuk. Tym samym ubiegły rok zakończył się wzrostem rynku caravaningowego w Polsce o ponad 100% w stosunku do roku poprzedniego. Podobny skok liczbowy zauważamy chociażby w obszarze importu indywidualnego nowych kamperów. W 2019 roku wynosił 34 sztuki, w 2020 – 92 sztuki, natomiast 2021 rok zakończył się liczbą 152 sztuk (dane CEPiK).

Wskazane liczby potwierdzają, że caravaning przestaje być interpretowany, jako przyjemność dla nielicznych, a staje się realną alternatywą dla innych form spędzania wolnego czasu, bez względu na wiek i status zawodowy. Duże znaczenie na wzrost zainteresowania kamperami i przyczepami kempingowymi, miała pandemia koronawirusa, która stała się motorem napędowym do upowszechnieniem się m.in. idei workation, czyli połączenia podróżowania i wykonywania swoich obowiązków pracowniczych, poprzez pracę zdalną. W ślad za tymi możliwościami podążyły również oczekiwania użytkowników wobec standardu kamperów oraz jakości proponowanych usług: „W kontakcie z klientami zauważamy, że bardzo mocną uwagę przywiązują do funkcjonalności kampera, zwracając uwagę m.in. na wyposażenie wnętrza oraz możliwości, jakie daje kamper, w kontekście codziennego funkcjonowania” – mówi Jakub Kocjan, CEO KoKo Kamper i dodaje: „cały czas spotykamy się z pytaniami, które udowadniają nam, że osoby chcące wynajmować kampery, wiążą z nimi poważne plany i chcą mieć jak najwyższy standard. Ewidentnie zakończył się czas traktowania kamperów jako pewnej przygody, a rozpoczął się trend na życie w nim”.

Fot: KoKo Kamper

Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.