TechNews

Jutro rozpoczyna się kampania crowdfundingowa DRAGO entertainment – spółka chce pozyskać blisko 1,6 mln zł

DRAGO entertainment, producent gier koncentrujący się na tworzeniu symulatorów oraz większej gry FPS/survival, już jutro rozpocznie oficjalną kampanię crowdfundingową, w ramach której chce pozyskać 1,6 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie nowego modelu funkcjonowania spółki. Wśród kliku strategicznych obszarów są inwestycje w produkcję własnych tytułów – dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów, dokończenie gry typu FPS/survival, a także skalowanie prowadzonego biznesu i rozwój zespołu deweloperskiego. Kampania prowadzona będzie za pośrednictwem platformy SmartFunds.

– Celem kampanii jest pozyskanie finansowania na kwotę prawie 1,6 mln zł. Minimalny wynik, jaki chcemy osiągnąć to 0,8 mln zł, co pozwoli na częściową realizację przyjętych celów, a więc rozwój własnych produkcji. Chodzi o dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów. Zapowiedzi trzech z nich – Gas Station Simulator, Food Truck Simulator oraz Airport Contraband – zostały już ogłoszone i są dostępne w serwisie Steam. Chcemy także dokończyć i wydać grę typu FPS/survival w klimacie post-apokaliptycznym. Tytuł zostanie zapowiedziany w IV kw. 2019. – mówi Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment.

Z założeń przedstawionych przez spółkę, wynik kampanii na poziomie 1,2 mln zgromadzonego kapitału pozwoli na rozwój zespołu deweloperskiego. Zostanie także ulokowany na działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki DRAGO i tym samym zasięgu sprzedawanych tytułów, dzięki uczestnictwie w targach krajowych i zagranicznych. W przypadku zebrania kwoty maksymalnej, spółka zamierza zwiększyć liczbę portów produkowanych tytułów: XBox, PlayStation, Switch i zbudować wewnętrzny dział testowania.

– Kampania crowdfundingowa to dla nas nie tylko możliwość na rozszerzenie swoich możliwości w kontekście pozyskania finansowania na realizację własnych projektów, ale także sposobność do tego by zaprezentować te produkcje nad którymi aktualnie pracujemy. Mamy w portfolio naprawdę obiecujące tytuły – niektóre z nich gracze mogą zobaczyć już teraz na platformie Steam. – informuje Joanna Tynor.

Przez pięć lat DRAGO entertainment współpracowało z jednym z większych europejskich wydawców, jako pierwsze polskie studio na swoim autorskim silniku tworzyło grę typu MMORPG. Studio znane jest także z gry Otherland: Next oraz bestselerów takich jak Oil Tycoon 2, Cold Zero – The Last Stand, Vulture oraz wydanej w grudniu 2018 r. już na własny rachunek gry Treasure Hunter Simulator, która zwróciła się w pierwszym dniu sprzedaży. Przy komercjalizacji mniejszych projektów spółkę wesprze notowana na NewConnect spółka Movie Games, która jest udziałowcem DRAGO entertainment.

– Chcemy jak najlepiej wykorzystać wieloletnie doświadczenie członków zespołu w realizacji strategicznych obszarów. Aby spółka mogła skorzystać na wzroście rynku gier komputerowych, musi umieć tworzyć produkcje, które są unikalne. Muszą to być gry, które wyróżniają się pomysłem, mechaniką, warstwą graficzną – produkcje, które mają to coś. Z punktu widzenia inwestorów, trzeba jednak umieć zachować balans pomiędzy planami i kosztami produkcji. DRAGO entertainment ma obie te cechy, potrafi robić gry, które zwracają uwagę graczy, a jednocześnie, co ważne dla inwestorów, umie to robić efektywnie i przy rozsądnych budżetach. – mówi Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Kampania
crowdfundingowa zostanie przeprowadzona zapośrednictwem
platformy SmartFunds.

– Platforma crowdfundingowa Smartfunds pozwala inwestorom angażować się w projekty z szansą na duży wzrost za stosunkowo niewielką ilość kapitału. Platforma została stworzona na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynku zachodniego, szczególnie z rynku brytyjskiego. Proces jest prosty i przejrzysty. Liczymy, że zarówno inwestorzy, jak i spółki pojawiające się na platformie docenią jej zalety i spowoduje to, że będziemy mogli łączyć ich ze sobą. DRAGO enterteinment to pierwszy projekt na platformie, który cieszy się popularnością i już na etapie pre-kampanii przekonał do siebie dużą liczbę inwestorów – mówi Paweł Biedrzycki prezes zarządu Smartfunds S.A. – mówi Paweł Biedrzycki, prezes zarządu SmartFunds.

Kampania
rozpocznie się 15 października i potrwa do połowy listopada.

Więcej
informacji o ofercie: https://drago.smartfunds.pl/

Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.