AutoMotoPrezentacje

Jaguar XE – nowy wymiar

Brexit – brexitem, ale… Na polski rynek wjechała właśnie kolejna edycja Jaguara XE. Auto przeszło kuracje odmładzającą. Inżynierowie i styliści pobawili się konwencją. XE to teraz unowocześniona stylistyka nadwozia, nowe wnętrze. Sporo nowego także w mechanice i elektronice.

Odmłodzony projekt nadwozia nadaje modelowi XE bardziej zdecydowanego charakteru. Dzięki kilku stylistycznym zabiegom, Jaguar XE wydaje się szerszy i niższy. Większe wloty powietrza i nowe reflektory Full-LED zmieniły wygląd przodu auta. Z tyłu samochodu pojawił się nowy zderzak i lampy tylne Full-LED o nowym wzorze graficznym. Te zmiany nadały zadowi Jaguara XE bardziej przysadzisty wygląd.



W zaaranżowanym od nowa wnętrzu zastosowano dużo miękkich materiałów, wysokiej jakości fornir oraz całkowicie nowe wykończenie drzwi. Na nowej konsoli środkowej zanotowano dźwignię zmiany biegów SportShift i przełącznik systemu Jaguar Drive Control. To wyraźny ukłon w stronę modelu F-TYPE. Nowa, futurystyczna nieco kierownica pochodzi z elektrycznego modelu I-PACE i zawiera podświetlane elementy graficzne oraz dotykowe przełączniki do sterowania najważniejszymi funkcjami.

W nowym XE po raz pierwszy dostępny jest współdzielony z modelem I-PACE system multimedialny Touch Pro Duo, zapewniający lepszą obsługę za pośrednictwem dwóch zintegrowanych ekranów dotykowych o wysokiej rozdzielczości.

Nowe lusterko wsteczne ClearSight podnosi poziom bezpieczeństwa. Wykorzystując szerokokątną tylną kamerę, system przesyła na wbudowany w lusterko ekran HD obraz nieograniczony przez pasażerów tylnej kanapy.



Oferowany standardowo we wszystkich wersjach modelu XE tryb Dynamic wzmacnia sportowy charakter samochodu dzięki szybszej zmianie biegów i reakcji na gaz oraz silniejszym oporom na kierownicy. Kierowcy mogą łatwiej kształtować doznania z jazdy dzięki opcjonalnemu systemowi Configurable Dynamics. Za jego pomocą kierowca może wybrać ustawienia Comfort lub Dynamic dla silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Pojazd można wyposażyć w opcjonalny układ aktywnego zawieszenia.

XE standardowo wyposażono w automatyczną przekładnię ZF przekazująca napęd na tylną oś lub na wszystkie koła. Układ napędu AWD Jaguara z systemem torque on-demand oraz system Intelligent Driveline Dynamics pozwalają zachować wrażenia z jazdy autem z tylnym napędem.

Nowy XE jest dostępny z gamą ekologicznych i ekonomicznych silników benzynowych i wysokoprężnych Ingenium. 2.0-litrowa jednostka benzynowa Ingenium jest dostępna w dwóch wariantach mocy 250 KM i 300 KM, oznaczonych odpowiednio jako P250 i P300, natomiast ekonomiczny 180-konny diesel Ingenium o oznaczeniu D180 zapewnia 430 Nm momentu obrotowego i zużycie paliwa od 4,9 l/100 km.

Cennik otwiera wersja 2.0 i4D 180 KM RWD Auto S za 186 900 PLN brutto, wliczając 3-letni pakiet serwisowy Jaguar Care. Kolejne wersje dostępne są w następujących cenach: 2.0 i4D 180 KM AWD Auto S od 201 600 PLN, 2.0 i4P 250 KM RWD Auto S od 202 200 PLN, 2.0 i4P 300 KM AWD Auto S od 228 300 PLN

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts