Skip to content Skip to footer

Firma Check Point Software wprowadza Horizon jako parasol bezpieczeństwa dla wielu firm

Firma Check Point Software Technologies wprowadziła na rynek Check Point Horizon, nowy pakiet zabezpieczeń łączące kompleksową analizę zagrożeń z systemem Zarządzania Zapobieganiem i Reagowaniem (MDR/MPR) oraz Rozszerzonym Zapobieganiem i Reagowaniem (XDR/XPR). Całość charakteryzuje się prostą i intuicyjną obsługą oraz wsparciem najlepszych w branży analityków, ekspertów ds. badań oraz innowacyjnej technologii AI.

Zagrożenie atakami cybernetycznymi rośnie w zatrważającym tempie. Śródroczny raport bezpieczeństwa firmy Check Point ujawnił niedawno globalny wzrost liczby cyberataków o 42% oraz rosnące znaczenie oprogramowania ransomware. Ataki ze strony hakerów przybierają różne formy i dotycząc praktycznie wszystkich sektorów gospodarki. Problem pogłębia brak dostępu do doświadczonej kadry specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa.

Rozwiązaniem tej sytuacji są Centra Operacji Bezpieczeństwa (SOC) z całodobowym monitorowaniem, reagowaniem i możliwością wychwytywania zagrożeń, jednak dla większości firm prowadzenie tego typu oddziałów jest zbyt skomplikowane i kosztowne. Co więcej, dotychczasowe SOC nie odpowiadają już rosnącej skali wyzwań, ponieważ koncentrują się zwykle wyłącznie na wykrywaniu ataków i reagowaniu na nie, a nie zapobieganiu im.

Wiele z istniejących obecnie na rynku rozwiązań MDR po prostu zajmuje się wykrywaniem i zarządzaniem incydentami cybernetycznymi, ale tak naprawdę zapobieganie incydentom w dużej mierze było dotychczas niedostępne w MDR. Strategia Check Point Horizon polegająca na priorytetowym zapobieganiu i zmienia zasady gry na zatłoczonym rynku MDR – wyjaśnia Craig Robinson, wiceprezes ds. badań ds. usług bezpieczeństwa w IDC.

Przewagą Horizon jest połączenie narzędzi prewencyjnych, wiedzy najlepszych analityków i ekspertów oraz innowacyjnej sztucznej inteligencji. Check Point Horizon to ujednolicone rozwiązanie w całej infrastrukturze, które znacznie poprawi cyberobronę i zapobiegnie atakom, jednocześnie zmniejszając koszty – zapewnia Dan Wiley, szef działu zarządzania zagrożeniami i główny doradca ds. bezpieczeństwa w Check Point Software. Dodaje on, że siła każdej usługi MDR tkwi w ludziach. – Dzięki Horizon MDR/MPR klienci korzystają z bezpośredniego doświadczenia zespołu reagowania na incydenty, który obsługuje ponad 3000 zdarzeń rocznie.

Check Point Horizon wprowadza podejście polegające na priorytecie prewencji w operacjach bezpieczeństwa, zapewniając zespołom SOC narzędzia i usługi potrzebne do zapobiegania atakom w czasie rzeczywistym przy mniejszych zasobach. Obejmuje on:
• Check Point Horizon XPR/XDR — Horizon XDR/XPR zwiększa wydajność operacji związanych z bezpieczeństwem dzięki możliwości szybkiego wykrywania, badania i automatyzacji reakcji na ataki w całej infrastrukturze IT. Identyfikuje zagrożenia wewnątrz organizacji i zapobiega ich ©2022 Check Point Software Technologies Ltd. Wszelkie prawa zastrzeżone | S. 2 rozprzestrzenianiu się. Dzięki wykorzystaniu analizy zagrożeń Big Data, zebranej z setek milionów czujników na całym świecie, liczba alertów zostaje radykalnie zmniejszona — nawet o 98%.
• Check Point Horizon MPR/MDR — usługa priorytetu prewencji wspierana przez ekspertów firmy Check Pointa zapewniających SOC-as-a-Service. Monitorują oni stan bezpieczeństwa klienta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – bez względu na stosowane produkty lub rozwiązania – wykorzystując swoje 25-letnie doświadczenie w reagowaniu na incydenty, aby analizować, korelować i rozumieć, co się dzieje, reagując w imieniu klienta i formułując odpowiednie zalecenia.
• Horizon Events — Horizon Events zapewnia pełną widoczność wydarzeń we wszystkich produktach Check Point w celu wydajnego monitorowania, wyszukiwania i wykrywania zagrożeń. Zaprojektowany dla administratorów i analityków bezpieczeństwa do badania i rozwiązywania wszystkich incydentów związanych z bezpieczeństwem, dzięki prostemu i intuicyjnemu rozwiązaniu chmurowemu SaaS, oszczędza cenny czas i eliminuje złożoność.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment

0.0/5