AutoMoto 29 listopada 2020
25 listopada 2020 roku ruszyła produkcja Škody Enyaq iV, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki bazującego na platformie MEB. Model powstaje w głównej fabryce w Mladá Boleslav.
Skoda zapowiada swojego elektrycznego SUV-a na bogato. Pięć wariantów mocy, trzy pojemności akumulatorów, napęd na tylną oś lub AWD. W zależności od rozmiaru akumulatora zasięg wynosi do 510 kilometrów w cyklu WLTP. W dwóch najmocniejszych wariantach drugi silnik elektryczny na przedniej osi działa w połączeniu z silnikiem umieszczonym z tyłu auta, gwarantując napęd na cztery koła.
W pierwszym elektrycznym SUV-ie marki zadebiutuje nowa struktura wyposażenia wnętrza: Design Selections. We wszystkich wariantach wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu lub wytworzone w zrównoważony sposób. Kokpit wypełni więc wełna, skóra garbowana ekstraktami roślinnymi czy poliester z odzysku z butelek PET. Enyaq iV będzie również pierwszym modelem Škody wyposażonym w wyświetlacz head-up z elementami rzeczywistości rozszerzonej, który może wyświetlać informacje o prędkości i znakach drogowych w obszarze pola widzenia kierowcy.
– Enayaq iV to pierwszy seryjnie produkowany model Škody, który od samego początku projektowano jako pojazd całkowicie elektryczny – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i Logistyki – Oznacza to, że nowy SUV stawia również zupełnie inne wymagania w zakresie procesów produkcyjnych niż modele z silnikami spalinowymi. Wprowadzenie modelu ENYAQ iV do produkcji łączyło się z inwestycją w głównej fabryce w Mladá Boleslav. Zmiany są unikatowe. Pozwalają łączyć wytwarzanie samochodów opartych na platformach MQB i MEB na jednej linii.
Škoda zainwestowała w przebudowę fabryki 32 miliony euro. W najbliższej przyszłości, obok Octavii i Karoqa będzie powstawać dziennie do 350 sztuk Škody Enyaq. Prace modernizacyjne obejmowały zmiany konstrukcyjne budynku oraz dostosowanie technologii transportu do masy pojazdów elektrycznych i ich komponentów.