AktualnościGadżetyTechNews

Ducati MIG-RR – rower dla motocyklisty

Ducati MIG-RR – rower dla motocyklisty

Są miejsca niedostępne dla motocyklistów i rowerzystów, którzy nie mają kondycji zawodowych sportowców. Remedium? Rower enduro z silnikiem elektrycznym. Na przykład konstrukcja e-mtb firmy Ducati; rower MIG-RR!

Pojazd powstał na bazie jednośladów serii MIG włoskiej firmy Thok Bikes – renomowanego producenta rowerów elektrycznych typu full. Ducati MIG-RR został zbudowany na najnowocześniejszej ramie z hydroformowanych rur o zmiennej grubości, wykonanych ze specjalnego stopu aluminium oraz elementów kutych i wykonanych metodą CNC.



Rower enduro – esencja rowerów górskich, z wbudowanym w ramę silnik elektryczny pozwoli rowerzyście, niezależnie od jego kondycji, na wjazdy na trudne szczyty. Napęd użyty do wspomagania siły mięsni to Shimano Steps 8000 o mocy maksymalnej 250 W i momencie obrotowym rzędu 70 Nm. Prąd potrzebny do pracy magazynowany jest w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 504 Wh. System Shimano Steps 8000 został zaprojektowany specjalnie dla rowerów e-mtb, posiada trzy tryby pracy – Eco, Trail oraz Boost, a dodatkowo – tryby wspomagania Trail i Boost można modyfikować za pomocą mobilnej aplikacji Shimano. Informacje dotyczące stanu baterii oraz wybranego trybu jazdy wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu LCD o średnicy 1,6”, który umieszczony jest na kierownicy. Żywotność baterii pozwala na 1000 cykli ładowania bez utraty pojemności, a jedno ładowanie umożliwia przejechanie ze wspomaganiem nawet do 100 km. Napęd ten został zaprojektowany tak, aby wspomagać rowerzystę do prędkości 25 km/h. Powyżej tej prędkości jesteśmy zadni na własne siły.



Rama MIG-a została zaprojektowana tak, by wizualnie i technologicznie idealnie wkomponować w nią silnik elektryczny i akumulator. Łatwo zdejmowalna osłona pozwala na ładowanie baterii bez jej demontażu, a projekt i sposób połączenia z ramą zainspirowany został systemami używanymi w owiewkach motocykli Desmosedici GP.

Projekt malowania E-MTB stworzyło Centrum Designu Ducati z Borgo Panigale przy ścisłej współpracy z Aldo Drudim – mistrzem, który m.in. zaprojektował grafiki na kasku samego Valentino Rossiego.

MIG-RR wyposażony jest w topową, rowerową technologię odpowiadającą za komfort i bezpieczeństwo jazdy, nawet w najtrudniejszych warunkach. Przedni amortyzator to FOX 36 FLOAT 29 Factory Series Kashima o zakresie pracy 170 mm. Tylny, to FOX PDX2 Factory Series o skoku 160 mm. Oba amortyzatory zostały zmodyfikowane na potrzeby pracy w rowerze Ducati MIG-RR.

Ciekawym rozwiązaniem było zastosowanie kół o różnej średnicy. Obręcze Mavic – E-XA Drifter zamontowane w rowerze MIG-RR mają różne wymiary. Przednie koło tworzy obręcz o szerokości 30 mm i średnicy 29 cali, natomiast tylne o szerokości 35 mm i średnicy 27,5 cala. Zabieg ten miał na celu uzyskanie najlepszej możliwie dzielności terenowej roweru przy zapewnieniu konstrukcji optymalnej sztywności i szybkości. Opony założone na obręcze MIG-RR to Maxxis Minion DHF Plus, które cieszą się bardzo dobrą opinią wśród rowerzystów d-h i enduro.



Za wytracanie prędkości odpowiedzialne są hydrauliczne, tarczowe hamulce od Shimano z czterotłoczkowymi zaciskami i średnicą tarcz 203 mm. Napęd stanowi korba o 34 zębach połączona z 11-trybową kasetą, a nad sprawną zmianą przełożeń czuwa tylna przerzutka Deore XT. Siedzenie zostało zamontowane na regulowanej z poziomu kierownicy sztycy Raceface Turbine Dropper, a kierownica to karbonowy fatbar o szerokości 780 mm wyprodukowany przez firmę Renthal.

Ducati MIG-RR dostępny jest w czterech rozmiarach: S, M, L oraz XL.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts