AutoMoto 29 marca 2025
BYD zaprezentował kolejny samochód. W salonach debiutuje właśnie Atto 2. Jest zdecydowanie najtańszy w gamie chińskiego koncernu. I ma szanse stać się prawdziwym gamechangerem. Cena rusza z poziomu niespełna 130 tysięcy. Atto 2 choć najtańszy nie wygląda budżetowo. Ani na zewnątrz ani w środku…
Atto 2 jest najtańszy, ale prezentuje się lepiej niż dobrze. Na pewno nie sięga szczytów stylistycznego wyrafinowania, ale… chyba producent nie miał w stosunku do tego modelu takich zamiarów. Miał być mały, dobrze wyposażony miejski crossover i… taki jest! Prosta stylistyka nie szokuje i nie razi. Wygląda na to, że miało być prosto, przyjemnie i funkcjonalnie.
Klimat wnętrza całkiem przyjemny. Materiały, z których kokpit poskładano są tak dobrej jakości, że… to aż dziwne. Do tego wszystko do siebie perfekcyjnie pasuje. Nie obyło się bez kilku stylistycznych fajerwerków. To, co zaskoczyło mnie najbardziej to obracany ekran środkowy. Tak, można go ustawiać w pionie lub poziomie! W aucie za 129,9 tys. złotych! Uwagę zwraca też dźwignia zmiany biegów. Jest tyleż designerska co elegancka Przypominająca bowiem oszlifowany kamień szlachetny.
Chińczycy nie bawią się w setki opcji. Swoje auta wyposażają na bogato. W wersji podstawowej znajdziemy światła LED, szklany dach, automatyczną klimatyzację, 17-calowe felgi aluminiowe, cyfrowy zestaw wskaźników, adaptacyjny tempomat, bezprzewodowe funkcje Android Auto i Apple CarPlay oraz dostęp bezkluczykowy. W bogatszej będą podgrzewane fotele i kierownica, większy ekran dotykowy (12,8″), bezprzewodowa ładowarka i system kamer 360 stopni. Każde auto ma rozbudowane sterowanie głosowe „Hi BYD”. Za jego pomocą sterujemy między innymi klimatyzacją. Na razie jednak trzeba z chińskim autem rozmawiać po angielsku. Atto 2 nie zna bowiem polskiego
BYD Atto 2 to typowe auto miejskie. Napęd elektryczny ma moc 177 KM i akumulator trakcyjny o pojemności 45 kWh. Nie jest więc samochodem o sportowych osiągach. 290 Nm. zapewnia sprint do 100 km/h w około 7,9 sekundy. Zawieszenie jest dość miękkie. Samochód gładko pokonuje niedoskonałości dziury i torowiska tramwajowe. Tak jak w innych modelach BYD akumulator jest zintegrowany z podwoziem. Cell-to-body zapewnia zatem wyższe bezpieczeństwo, ale też przestronniejsze wnętrze a dzięki wyższej sztywności lepsze własności jezdne.
Atto 2 jest zaskakująco porządnym autem! Jak wspomniałem nie sięga szczytów wyrafinowania, ale kilku konkurentów (nie powiem których) może zmieść z rynku. BYD zapowiedział też pojawianie się wersji Comfort, która będzie jeszcze lepiej wyposażona, mocniejsza i otrzyma większy akumulator z szybszym ładowaniem. I to dla niektórych producentów w Europy nie jest dobrą wiadomością…
Dane techniczne
Moc | 177 KM |
Moment obrotowy | 290 Nm |
Napęd | przedni |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,9 s |
Prędkość maksymalna | 160 km/h |
Zasięg łączny/w mieście (WLTP) | 312 km / 463 km |
Pojemność akumulatora | 45,12 kWh |
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi | 4310/1830/1675/2620 mm |
Pojemność bagażnika | 400-1340 l |
Masa własna/ładowność | 1570 kg / 410 kg |