Chery rozszerza swoją ofertę na Polskim rynku. W polskich salonach pojawił się TIGGO. Do tego z czterema modelami i dwoma opcjami napędu.
Koncern Chery to prawdziwa motoryzacyjna potęga. Od 22 lat jest największym eksporterem samochodów osobowych w Chinach. Marka jest obecna w ponad 110 krajach i ma ponad 16 milionów użytkowników na całym świecie. Tylko 2024 roku Chery sprzedał 2,6 miliona pojazdów i z przychodami w wysokości ponad 283 miliardów złotych zdobył miejsce na liście Fortune Global 500. Warte podkreślenia jest fakt, że swoja europejską ekspansję Chery zaczyna od Polski.
– Nasza przygoda w Europie zaczyna się od Polski. Mimo skomplikowanych przepisów, presji cenowej i ostrej konkurencji, Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla branży motoryzacyjnej. Bazując na tym fundamencie, planujemy w najbliższej przyszłości rozszerzyć działalność na inne kluczowe rynki europejskie – mówi Charlie Zhang, wiceprezes Chery Automobile i wiceprezes wykonawczy Chery International. – Zgodnie z naszą strategią „W Europie, dla Europy” dążymy do wprowadzenia najnowocześniejszych rozwiązań motoryzacyjnych Chery. Wspólnie z naszymi lokalnymi partnerami zlokalizujemy działalność, aby lepiej zintegrować się z polskim rynkiem i opracować zorientowane na klienta, przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności.
TIGGO 7 i TIGGO 8 to podstawowe modele firmy. Oba są dostępne z silnikami termicznymi lub wsparte układem hybrydowym PHEV. Każdy pojazd hybrydowy typu plug-in jest wyposażony w technologię hybrydową Chery – CSH (CHERY Super Hybrid). Warto dodać, że seria Chery TIGGO 7 jest najlepiej sprzedający się SUV segmentu C na świecie.
Producent mocno podkreśla, że zadbał o bezpieczeństwo czynne i bierne. Auto ma wzmocniona konstrukcję a kierowcę wspiera 24 zaawansowane systemy wspomagania a chroni siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka centralna.
Samochód ma układ siedzeń 5+2 z 12 regulowanymi konfiguracjami i maksymalną pojemnością bagażnika aż 1930 litrów. Jego pojemność różni się w zależności od układu siedzeń: 93 litry przy wszystkich siedmiu siedzeniach, 889 litrów przy złożonym trzecim rzędzie i do 1930 litrów przy złożonym drugim i trzecim rzędzie. Elektryczna klapa bagażnika zwiększa wygodę użytkowania.
Oprócz aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa, model TIGGO 8 posiada funkcję opracowaną specjalnie dla Europy – system CPD (Child Presence Detection). System ten wykrywa obecność w pojeździe dzieci lub zwierząt. Tym samym pomaga zapobiegać zagrożeniom, takim jak przegrzanie kabiny lub brak wentylacji.
Auta oczywiście już wyceniono. W Polsce TIGGO 7 kosztuje od 124 900 PLN, a TIGGO 7 PHEV od 154 900 PLN. Cena modelu TIGGO 8 zaczyna się od 149 900 PLN, a TIGGO 8 PHEV od 169 900 PLN.



