Volvo XC40 – premiera

Volvo XC40 oficjalnie zadebiutowało w Polsce. Na oficjalnej prezentacji mogliśmy dokładnie przyjrzeć się autu. Styliści Volvo zapowiadali, że nie będzie to pomniejszony model XC60. I… mieli rację. Auto ma oryginalny styl. A na pierwszy rzut oka bardzo przypomina koncepcyjny 40.1. Prezentacja nowości z Goeteborga wzbudziła ogromne zainteresowanie. Na spotkanie z nowym XC40 do klubu Tęcza przyszła (przejechała) cała Warszawa. Nikt nie był rozczarowany.


 

XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwszy zeroemisyjny pojazd Volvo. Dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Samochód jest liderem przestronności w swojej klasie. A wszystko dlatego, że od nowa stworzono architekturę wnętrza. Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt. Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich designerów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie. Aby uzyskać ten efekt w drzwiach nie zamontowano głośników. Zamontowano je wyżej, z boku konsoli.

Volvo S90 D4 AWD 8AT: Skandynawska piękność

Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM. Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

 

Auto trafiło właśnie do salonów. Poniżej, cennik nowego XC40

Nowe Volvo XC40 – polski cennik
.

silnik/wersja XC40 Momentum Inscription R-Design
T3 150 KM FWD MN6 127 200 zł 137 200 zł 150 700 zł 150 700 zł
T4 190 KM FWD AT8 151 400 zł 161 400 zł 174 900 zł 174 900 zł
T4 190 KM AWD AT8 160 400 zł 170 400 zł 183 900 zł 183 900 zł
T5 247 KM AWD AT8 185 400 zł 198 900 zł 198 900 zł
D3 150 KM FWD MN6 143 200 zł 153 200 zł 166 700 zł 166 700 zł
D3 150 KM FWD AT8 151 900 zł 161 900 zł 175 400 zł 175 400 zł
D3 150 KM AWD MN6 152 200 zł 162 200 zł 175 700 zł 175 700 zł
D3 150 KM AWD AT8 160 900 zł 170 900 zł 184 400 zł 184 400 zł
D4 190 KM AWD AT8 170 950 zł 180 950 zł 194 450 zł 194 450 zł