AutoMotoPrezentacje

Volvo S60: Spokojnie, to tylko… rewolucja

Volvo S60 właśnie zadebiutowało w Polsce. Szwedzkie auto powstaje w USA i, jako pierwsze a gamie, nie ma i nie będzie miało silnika diesla pod maską! Samochód otwiera nowy rozdział w historii zasłużonej dla motoryzacji szwedzkiej firmy…

Szwedzki koncern jest doskonałym przykładem, że tylko dzięki dalekosiężna wizja i stanowcze dążenie do jej realizacji jest najlepszym sposobem na uratowanie i rozwój firmy. Najpierw znaleźli inwestora, który sfinansował wizję nie wtrącając się do jej realizacji. Potem było już z górki. Nowe technologie, nowe modele: XC90, XC60, V/S90, V60 a od kilku dni, S60.



Nowe S60 to prawdziwy internacjonał. Bo choć jest lekko skośnookim Szwedem, jest też pierwszym samochodem produkowanym w nowej fabryce Volvo w Ridgeville w USA. Koncern, przewidując trendy zapowiedział, że „sześćdziesiątka” nie będzie już dostępne z silnikami wysokoprężnymi. W zamian, Szwedzi proponują całą gamę turbodoładowanych silników benzynowych, hybrydy a wkrótce, także pojazdy elektryczne.

Pierwsze egzemplarze S60 docierają właśnie do polskich salonów. Klienci mogą wybierać spośród trzech wersji napędowych tego auta: T4 FWD 190 KM (od 165 000 zł), T5 FWD 250 KM (od 178 650 zł) i T5 AWD (od 188 650 zł). Mimo, że te wersje S60 są dobrze wyposażone, lista dodatkowych opcji jest bardzo długa i można je dowolnie konfigurować. Pod koniec roku do oferty dołączą także modele T6 AWD 310 KM i T8 plug-in hybrid 390 KM. Ich cenniki zostaną podane później.



W salonach, na powitanie dostępna jest (do wyprzedania) wersja First Edition. I jest naprawdę tania. 190-konna odmiana S60 T4 z ośmiobiegowym „automatem” i pakietem Inscription lub R-Design kosztuje 165 tys. zł. W wersji FE dostępne są m.in. światła główne LED, 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, cyfrowe zegary, duży ekran dotykowy, funkcje Apple Car Play/Android Auto, dwa gniazda USB, Bluetooth, nagłośnienie High Performance, nawigację, a także skórzaną tapicerkę foteli oraz komplet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i usługa Volvo on Call. Konkurencyjne BMW, Audi lub Mercedes jest z takim wyposażeniem o ponad 45 tys. droższy.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts