AutoMotoNews

Volkswagen zwiększa obroty i zysk

Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowała dobre wyniki mimo trudnej sytuacji rynkowej. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dostawy dla klientów wprawdzie nieco zmalały, główna marka koncernu Volkswagen zwiększyła jednak obroty i wynik operacyjny.

Dzięki jeszcze lepszej ofercie obroty marki Volkswagen wzrosły o 7,1 procent do 21,5 miliarda euro. Wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi po trzech miesiącach roku zamknął się kwotą 921 milionów euro, czyli był o 4,8 procent wyższy niż w tym samym czasie w zeszłym roku. Także w tym wypadku powodem były bogatsza oferta oraz dobra sytuacja w zakresie kosztów produkcji i kosztów stałych. Operacyjna stopa zwrotu wyniosła w pierwszym kwartale 4,3 procent i utrzymała się mniej więcej na poziomie z ubiegłego roku. Z tytułu ryzyka prawnego wyniknęły w omawianym okresie wydatki nadzwyczajne związane ze sprawą diesli, których wysokość wyniosła 0,4 miliarda euro.

Marka Volkswagen weszła w nowy rok w dobrej kondycji. Dane z trzech pierwszych miesięcy pokazują, że nasz konsekwentny nacisk na wzrost efektywności i produktywności w przedsiębiorstwie jest słuszny i przynosi efekty. Musimy nadal podążać obraną drogą zachowując ścisłą dyscyplinę, aby zapewnić Volkswagenowi dalszy stały wzrost rentowności. Jednocześnie mocno inwestujemy w technologie przyszłości, takie jak platforma MEB czy cyfryzacja naszych produktów oraz realizujemy ofensywę w dziedzinie nowych produktów – powiedział Członek Zarządu ds. Finansowych dr Arno Antliz.

W pierwszym kwartale marka Volkswagen zwiększyła swój udział w rynku. Mimo to, z powodu niekorzystnej sytuacji rynkowej, dostawy dla klientów zmniejszyły się o 4,5 procent do 1.456.400 egzemplarzy.

W bieżącym roku marka będzie kontynuować ofensywę produktową i wzbogaci swoją ofertę przede wszystkim o modele typu SUV, np. o nowego T-Crossa. We wszystkich segmentach rynku auta tego typu cieszą się w wielu regionach świata niezmiennie wielką popularnością.

Pod względem kosztów stałych marka Volkswagen uzyskała w pierwszym kwartale wynik o około 200 milionów euro lepszy niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Było to głównie efektem konsekwentnej realizacji działań zawartych w „Pakcie dla Przyszłości”. „W dalszej części roku niezbędne będą jednak dalsze wysiłki mające na celu zneutralizowanie zagrożeń występujących na wielu rynkach” – stwierdził Antliz.

Ponadto marka Volkswagen pracuje nad zwiększeniem efektywności swoich zakładów na całym świecie. Do 2025 roku zamierza zwiększyć ją o 30 procent.

Oprócz dyscypliny inwestycyjnej oraz maksymalnego wykorzystania możliwości produkcyjnych Volkswagen spodziewa się w przyszłości znacznych korzyści wynikających z zastosowania w swoich fabrykach nowych technologii, np. Volkswagen Industrial Cloud.

Operacyjny cash flow netto, przed obciążeniami wynikającymi ze sprawy diesli, wyniósł w pierwszych trzech miesiącach roku 0,6 miliarda euro.

Potwierdzenie prognozy w zakresie obrotu i zysku
Marka Volkswagen nadal zakłada, iż w bieżącym roku rozrachunkowym osiągnie wynik operacyjny oscylujący między 4 a 5 procent. Marka nie spodziewa się w bieżącym roku znacznych skutków finansowych wynikających z drugiego etapu wdrażania cyklu homologacyjnego WLTP.

Prezes Zarządu marki Volkswagen wyznaczył cel zakładający osiągnięcie do 2022 roku zysku wynoszącego co najmniej 6 procent – po to, by przedsiębiorstwo mogło z własnych środków pokrywać wszelkie niezbędne inwestycje w elektromobilność i cyfryzację oraz by mogło uczestniczyć w transformacji przemysłowej.

Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.