AutoMotoTechNews

Uber chce być systemem wspierającym codzienne życie – nowa strategia

Uber zmienia się na naszych oczach. Prezes firmy Dara Khosrowshahi chce, aby Uber stał się czymś na wzór systemu operacyjnego, wspierającego nasze codzienne życie. Ma być platformą pierwszego wyboru dla przemieszczających się po mieście, pozwalającą zamówić dowolny środek transportu lub zapłacić za bilety w komunikacji publicznej. Teraz Uber wprowadza kolejne, ważne zmiany w zakresie swojego flagowego produktu, wzmacniając funkcje bezpieczeństwa, podnosząc komfort użytkowników i kierowców oraz wpływając na usprawnienie ruchu w miastach i na miejską mobilność w ogóle, dzięki dużym zbiorom danych.

Uber ewoluował: z aplikacji do zamawiania przejazdów staje się stopniowo platformą multimodalną, oferującą dostęp do wielu usług – od jedzenia w dostawie, po rowery elektryczne i hulajnogi.

Nowa generacja aplikacji
Uber wprowadza aplikację nowej generacji. Użytkownik otrzyma dostęp do wszystkich usług Ubera na wyciągnięcie ręki, z poziomu jednej platformy. Każdy użytkownik zobaczy w aplikacji Uber obok siebie opcje: Rides (zamówienie przejazdu), Eats (jedzenie w dostawie), a także inne. Nowe zmiany są obecnie testowane w kilkudziesięciu miastach w USA i na świecie.

Firma ma świadomość, że już teraz aplikacja stała się integralną częścią życia dla wielu osób, co wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Z tego powodu, Uber ogłosił także szereg innowacyjnych funkcji i nowych partnerstw.

Uber wprowadza następujące zmiany technologiczne w swojej aplikacji, które nadal mają podnosić poprzeczkę w zakresie bezpieczeństwa i ustanawiać standardy na rynku przejazdów współdzielonych:

Zweryfikuj Swój Przejazd (ang. Verify Your Ride).Aby mieć pewność, że użytkownik wsiada do odpowiedniego samochodu, od dziś może on otrzymać unikalny 4-cyfrowy kod PIN, który powinien przekazać ustnie kierowcy. Kierowca będzie mógł rozpocząć podróż w aplikacji dopiero po wprowadzeniu prawidłowego kodu PIN. Uber pracuje również nad nowym rozwiązaniem, wykorzystującym fale ultradźwiękowe do automatycznego weryfikowania, czy dany użytkownik znajduje się odpowiednim aucie, bez potrzeby podawania kodu PIN.

Raportowanie w trakcie podróży (ang. On-Trip Reporting). Użytkownik nie będzie już musiał czekać do momentu, aż wysiądzie z samochodu, żeby zgłosić nieprawidłowość Uberowi. Wkrótce w aplikacji w zestawie narzędzi bezpieczeństwa pod nazwą “Zgłoś zdarzenie” (ang. Report Safety Incident) pojawi się nowa opcja. Będzie ona oznaczona niebieską ikoną tarczy i pozwoli zgłosić problem z bezpieczeństwem podczas podróży. Zespół Ubera ds. bezpieczeństwa skontaktuje się z użytkownikiem po jej zakończeniu.

Napisz na numer 112. W zeszłym roku Uber dodał w swojej aplikacji przycisk bezpieczeństwa, żeby w razie nagłego wypadku połączyć użytkowników i kierowców bezpośrednio z numerem 112. Uber dodaje teraz opcję wysyłania SMS-a na ten numer w miastach, w których działa aplikacja, automatycznie przygotowując wiadomość tekstową, zawierającą szczegóły przejazdu, takie jak marka, model i numer rejestracyjny samochodu oraz lokalizacja, dzięki czemu operatorzy 112 będą mogli szybko zareagować.

Dodatkowa weryfikacja tożsamości w czasie rzeczywistym (ang. Improved Real-Time ID Check). W 2016 roku Uber ogłosił wdrożenie funkcji Real-Time ID Check, pomagającej w weryfikacji czy wizerunek kierowcy za kierownicą jest zgodny z tym, który widnieje w aplikacji i systemie Ubera. Uber zaczął od podstawowych “selfie”. Dzisiejsze usprawnienie zachęca kierowców do wykonywania losowej serii podstawowych ruchów, takich jak mruganie, uśmiechanie się czy obracanie głowy. Jest to dodatkowa forma bezpieczeństwa w kontekście weryfikacji kierowcy.

Powiadomienia dotyczące ścieżek rowerowych (ang. bike lane alerts). Do końca października użytkownicy z ponad 200 miast na całym świecie otrzymają powiadomienie w aplikacji w przypadku, w którym ich kurs będzie się kończył w pobliżu ścieżki rowerowej. Uber ma nadzieję, że ta opcja pomoże zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich i zwrócić szczególną uwagę użytkowników kończących kursy na rowerzystów, zanim otworzą drzwi.

Uber zapowiedział również szereg nowych produktów i funkcji, które mają sprawić, że każdy użytkownik aplikacji poczuje się jak VIP:

Miesięczna subskrypcja, zapewniająca oszczędności dzięki np. gwarancji niezmienności ceny czy darmowej dostawie zamówień Uber Eats. Usługa obowiązuje w 10 miastach, a teraz dodatkowo uzupełnia ją Ride Pass, dostępny w 40 miastach. Dzisiaj Uber ogłasza również start usługi pass w 18 miastach, dla użytkowników Uber Eats często korzystających z aplikacji i zamawiających dania z dowozem. Terminu wprowadzenia tych zmian w Polsce jednak nie zdradzono.

Filtrowanie dań z uwzględnieniem alergii pokarmowych w aplikacji Uber Eats. Ta nowa funkcja ułatwi milionom osób z różnymi alergiami i nietolerancjami pokarmowymi zamawianie potraw z Uber Eats. Wybierając danie, użytkownik będzie mógł w łatwy sposób przekazać za pomocą aplikacji wszelkie informacje na temat swoich alergii pokarmowych. Jeśli restauracja nie będzie mogła zrealizować zamówienia, wyśle użytkownikowi wiadomość i umożliwi mu zamówienie innego dania, które odpowiada jego preferencjom.

Uber zapowiedział także kilka nowych funkcji skierowanych do kierowców i kurierów:

Narzędzie do szacowania zarobków, które pomoże kierowcom lepiej określić ich potencjał zarobkowy. Uber ma nadzieję, że opcja ta dostarczy kierowcom więcej informacji, dzięki którym będą mogli lepiej zrozumieć, jakich zarobków mogą się spodziewać – już nawet przed pierwszą podróżą.

Heatmapa z zapotrzebowaniem. Uber otrzymywał od kierowców sygnały na temat zapotrzebowania dotyczące tego, gdzie i kiedy są najlepsze miejsca i czas na realizowanie przejazdów. W związku z tym Uber postanowił wprowadzić nowe narzędzia, w tym nową mapę informującą o zapotrzebowaniu na kursy.

Zdarza się, że kierowcy podróżują do miejsc, z których wracają bez pasażerów. By uniknąć pustych kusrów, w listopadzie Uber wprowadzi opcję Back to Busy Area, czyli funkcję powrotu do ruchliwego obszaru. Jeśli kierowca ukończy podróż w mniej ruchliwej okolicy, może włączyć tę funkcję, aby wyszukiwać jedynie kursy z powrotem w wybranym kierunku.

Uber pracuje również bezustannie nad nagradzaniem kierowców. Program Uber Pro obejmuje nagrody, takie jak 100% pokrycie opłaty za naukę w Arizona State University Online i zniżki na wydatki związane z prowadzeniem pojazdu. Obecnie do programu Uber Pro należą 2 miliony kierowców. Uber jest na najlepszej drodze, aby mieć w programie 3,5 miliona użytkowników do końca roku.

Uber podjął również kroki na rzecz jeszcze lepszego partnerstwa z miastami i regionami:

Wprowadzenie opcji Uber Transit w San Francisco, Meksyku i Paryżu, a także 7 kolejnych miastach (na każdym kontynencie!) do końca roku. Dzięki temu systemy transportu publicznego największych miast zostaną zintegrowane”.

Trend zamawiania jedzenia z dowozem znacznie zyskał na popularności, a Uber Eats niedawno zrealizował swoją miliardową dostawę. Firma odpowiedzialnie podchodzi do ograniczania odpadów z tworzyw sztucznych i marnowania żywności. Od przyszłego miesiąca wszyscy użytkownicy, którzy będą chcieli skorzystać ze słomek, naczyń i innych dodatkowych przedmiotów, będą musieli o tym poinformować podczas składania zamówienia w aplikacji. Restauracje nie będą ich dodawały domyślnie.

Dzięki nowemu partnerstwu z organizacją Feeding America, Uber pracuje nad rozwiązaniem problemu głodu, który dotyka ponad 37 milionów Amerykanów. Uber wykorzysta swoją sieć i technologię do współpracy z restauracjami, przekazującymi nadwyżki żywności. Firma wykorzysta także Uber Freight do przekazywania żywności między amerykańską siecią 200 banków żywności Feeding America a 60 000 spiżarniami gromadzącymi bezpłatną żywność.

Kolejne kroki…

Uber ma świadomość, że dobre pomysły mogą się zrodzić w każdym zakątku świata. W związku z tym chce otworzyć swoją globalną platformę Uber Incubator, do której będzie miało dostęp 100 milionów aktywnych użytkowników i ponad 4 miliony kierowców i partnerów. Uber Incubator to możliwość zarówno dla indywidualnych kontrahentów, jak i startupów na wykorzystanie platformy Uber do przeniesienia swoich pomysłów na jeszcze wyższy poziom:
Uber rozpoczyna nowy, sześciomiesięczny program Entrepreneur in Residence, otwarty zarówno dla pracowników Ubera, jak i zewnętrznych wnioskodawców, w ramach którego przedsiębiorcy mogą współpracować z zespołem Ubera należącym do inkubatora, aby zrealizować swoje pomysły dzięki wykorzystaniu platformy Uber.
Uber ma nadzieję na znalezienie okazji do rozwoju nowych startupów, które mogą poprawić jakość obsługi klienta w zakresie mobilności, logistyki, a także innych czynników.
– Oferty pracy na stanowiskach technicznych i nietechnicznych.

Więcej informacji na: https://www.uber.com/pl/pl/careers/teams/incubator/

Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.