AutoMotoLudzie

Transformacja Suzuki Motor Poland trwa – kolejny rok wyzwań

Piotr Dulnik w listopadzie 2017r, jako pierwszy Polak w historii Suzuki Motor Poland, objął stery prezesa zarządu. Z samą marką związany jest od 12 lat. To właśnie wieloletnie doświadczenie w strukturach firmy pozwoliło Dulnikowi realizować odważny plan transformacji polskiego oddziału Suzuki. Na efekty nie trzeba było długo czekać, bowiem jeszcze przez zamknięciem roku obrotowego importer osiągnął rekordowe wyniki.

Prezes Dulnik od początku zapowiadał zwiększenie zaangażowania w sponsoring sportowy. Od 2013 roku Suzuki jest związane z polskim sportem, wspierając koszykówkę, a od 2015 roku również piłkę ręczną. Od początku 2018 roku jest głównym sponsorem Korony Kielce i od listopada tytularnym partnerem kieleckiego stadionu – Suzuki Arena. Firma także aktywnie wspiera bokserów przygotowujących się do Mistrzostw Olimpijskich w Tokio.

– Inwestycja w ten typ działalności jest szalenie trudna, ale daje też wiele satysfakcji. Podczas rozmów z naszymi partnerami musieliśmy wziąć pod uwagę wiele złożonych czynników, które w ostatecznym rozliczeniu przyniosłyby wymierne korzyści dla obydwu stron. Osiągamy cele, jakie sobie założyliśmy. Suzuki jest bardzo widoczne, dzięki czemu rozpoznawalność marki rośnie. Również sukcesy naszych drużyn mają istotny wkład, zatem wszystkie wygrane i awanse bardzo nas cieszą. Niedawno dotarła do nas informacja, że prawa do emisji ligi piłkarskiej wykupiło nie tylko NC+, ale również TVP, co wiąże się ze znacznie szerszym zasięgiem – podkreśla Piotr Dulnik.

Suzuki znacząco wsparło również Polski Związek Bokserski. – Dzięki temu po raz pierwszy w historii zawodnicy mogli otrzymać stypendia; doskonalone są również programy szkoleniowe. Boks w Polsce ma ogromny potencjał, sądzę, że sukcesy w tej dyscyplinie to tylko kwestia czasu – dodaje Prezes.

Obecnie przedstawiciele Suzuki rozmawiają na temat jeszcze większego zaangażowania w sport. Efektem tych rozmów może być powstanie nowej „ekstra” ligi, tytularnej dla japońskiego producenta. – Na tym etapie nie mogę nic więcej powiedzieć – podsumowuje Piotr Dulnik.

Zmiany możemy również zobaczyć w salonach sieci Suzuki. Prezes zdecydował się na całkowitą modernizację wyglądu salonów sprzedaży. W nowych wnętrzach dominuje biel i srebro, a dla klientów zaskoczeniem często okazuje się ekspozycja samochodów, bowiem wszystkie prezentowane modele mają czerwony lakier. – Wybór koloru nie jest przypadkowy. Czerwień najlepiej eksponuje wszystkie detale samochodu: profile, łuki czy przetłoczenia. Zabieg ten okazał się bardzo korzystny, spotkał się z uznaniem naszych dilerów, jak i klientów – mówi Piotr Dulnik

– W ciągu najbliższych lat będziemy implementować nowy projekt wnętrz w całej sieci dilerskiej, która dzisiaj obejmuje 52 salony. Pilotażowo projekt wdrożyliśmy już w Salonie Firmowym Suzuki, znajdującym się przy ulicy Połczyńskiej w Warszawie.

– W roku kalendarzowym 2018 osiągnęliśmy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale naszym celem jest przede wszystkim poprawa wyniku w ujęciu roku fiskalnego – Suzuki obowiązuje japoński rok fiskalny, który trwa od kwietnia do marca. Patrząc na aktualne wyniki sprzedaży, wierzę, że ten okres przyniesie nam rekordową sprzedaż i przekroczymy próg 10 000 sztuk sprzedanych samochodów – zaznacza prezes Dulnik.

Nowy standard wizualizacji salonów Suzuki

Dla Suzuki Motor Poland kluczowym biznesem jest sprzedaż samochodów, która generuje obecnie 90 proc. przychodów firmy, ale japoński producent ma w swojej ofercie także motocykle oraz silniki zaburtowe. Co warto podkreślić, z linii produkcyjnych Suzuki zjechało wiele legendarnych motocykli, a zespół firmowy Suzuki Ecstar Team regularnie odnosi sukcesy w motosporcie. W najbliższym czasie prezes zapowiada „milowe” kroki dla sieci motocyklowej. – Motocykle zawsze były nierozerwalną częścią naszego DNA. Jako pierwsi wprowadziliśmy wiele innowacyjnych modeli jak: Katana, kultowa Hayabusa czy szalenie popularny Burgman. Dlatego tworzymy zespół dedykowany motocyklom, którego zadaniem będzie wzmocnienie sieci dilerskiej, nadzór nad jej jakością oraz przygotowanie odpowiedniej oferty. Naszym celem jest również podniesienie wolumenu sprzedaży, bo jesteśmy świadomi, że nie wykorzystujemy pełni potencjału polskiego rynku, szczególnie dużych motocykli, który rośnie co roku – sumuje prezes Suzuki Motor Poland.

Na przestrzeni lat Suzuki wypracowało sobie opinię marki, której klienci są najbardziej lojalni – lojalni do tego stopnia, iż producent, jako jedyny w Polsce ma znacznie większą sprzedaż wśród klientów indywidualnych niż flotowych. Ewolucja, o której mówi Piotr Dulnik, to także zabiegi mające na celu obniżenia średniego wieku klientów.

W mijającym roku Suzuki miało dwie bardzo ważne premiery: nowej Vitary oraz Swifta Sport, a już w styczniu 2019 do oferty marki dołączył legendarny Jimny w całkowicie nowej odsłonie.

– Nasze działania sponsorskie w sporcie i uczciwa polityka cenowa pozwoliły na zainteresowanie naszą gamą modelową młodszych klientów. Według statystyk, zgodnie z naszymi oczekiwaniami, średni wiek zaczął powoli obniżać się. Jest to jednak długotrwały proces, któremu będziemy poświęcać dużo uwagi przez najbliższe lata – zaznacza Prezes.

Jak mówi Piotr Dulnik, przed nim i całym zespołem Suzuki Motor Poland jest jeszcze bardzo dużo pracy. Udało się rozpocząć transformację firmy na polskim rynku, zgodnie z oczekiwaniami klientów i partnerów. Ewolucja przynosi spodziewane efekty, co wpisuje się w globalną politykę firmy, a japoński producent zajął pierwsze miejsce wśród najbardziej rentownych firm motoryzacyjnych na świecie, pozostawiając daleko w tyle azjatyckich i europejskich gigantów motoryzacyjnych. N

Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.