Suzuki rozpoczyna sprzedaż odświeżonej Vitary

Vitara zadebiutowała w 1988 roku. W tym roku przypada więc 30 rocznica powstania modelu. Z tej okazji legendarny SUV od Suzuki przeszedł face lifting. Nowy model  zyskał na urodzie. Przy okazji zyskał kilka nowych funkcji, Kilka starych przeszło modernizację.

Przód zmodernizowanej Vitary został chromowaną osłonę chłodnicy. Modyfikację tę podkreśla dodatkowo chromowany akcent w dolnej sekcji grilla. Tylne lampy zespolone zawierają teraz diody LED ułożone w trzech poziomych liniach. Przeprojektowano też tylną osłonę podwozia. Kolorystyka auta zyskała dwa nowe kolory: Solar Yellow Pearl oraz Ice Grayish Blue Metallic.


 


Wnętrze Vitary zostało przeprojektowane pod kątem poprawy jakości i komfortu. Zmiany widać na desce rozdzielczej. Zmieniły się zegary. Auto otrzymało nowy, 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz LCD umożliwia podgląd pracy systemu ALLGRIP SELECT i kontroli zjazdu (HDC – Hill Descent Control), a także system rozpoznawania znaków drogowych. Pozostałe zmiany obejmują m.in. lepszej jakości materiałów, miękką powierzchnię góry deski rozdzielczej, srebrne akcenty na desce, drzwiach i konsoli środkowej oraz metaliczny wzór biegnącym w poprzek deski rozdzielczej.

Wersje XLED i XLED Sun otrzymały fotele wykończone połączeniem syntetycznej skóry i zamszu z głęboko tłoczonymi z geometrycznymi wzorami. Modele w wersji Premium i wyższych także nowy podłokietnik zintegrowany ze schowkiem.

Auto będzie napędzane dwoma turbodoładowanymi silnikami. Pierwszy to silnik 1.4 BOOSTERJET z bezpośrednim wtryskiem, znany z Vitary S. Nowością jest silnik benzynowy 1.0 BOOSTERJET. Nowa, trzycylindrowa i doładowana jednostka została opracowana specjalnie w celu osiągnięcia kompromisu pomiędzy osiągami, a troską o środowisko naturalne. Ponieważ wszystkie wersje Vitary są teraz wyposażone w silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, oznaczenie „S” zarezerwowane dla modeli z silnikiem 1.4 BOOSTERJET nie będzie już używane.


 

Pojazd oferuje teraz bardziej zaawansowaną technologię bezpieczeństwa. W wyposażeniu pojawił się system Dual Sensor Brake Support (DSBS), wykorzystujący zarówno kamerę jednoobiektywową, jak i czujnik laserowy. Dostępne są również: alarm opuszczenia pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning), alarm przekroczenia linii pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention) oraz system rozpoznawania znaków drogowych TSR (Traffic Sign Recognition). Modele z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów są teraz wyposażone w adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, który za pomocą radaru fal milimetrowych monitoruje zachowanie pojazdu poprzedzającego, zachowując zadaną odległość od niego. Po raz pierwszy w modelu Suzuki są również oferowane: monitor martwego pola BSM (Blind Spot Monitor) i czujnik ruchu poprzecznego za pojazdem RCTA (Rear Cross Traffic Alert).

Cennik nowej Vitary otwiera wersja z silnikiem 1.0 BOOSTERJET, napędem 2WD i manualną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Comfort wyceniona na 64 900 zł. Model z napędem ALLGRIP SELECT, silnikiem 1.0 BOOSTERJET i wersją wyposażenia Premium to koszt 81 900 zł. Ofertę z silnikiem 1.4 BOOSTERJET otwiera wersja Premium 2WD w cenie 78 900, a ta sama wersja z napędem ALLGRIP to koszt 88 900 zł.

 

<h2>Skomentuj</h2>