SsangYong Rexton G4 – Szach mat

Ewolucja SsangYong trwa w najlepsze. Koreański producent z mistrzowską precyzją wyciąga wnioski z błędów, co ważne – nie tylko swoich. Teraz buduje swoją pozycję oferując takie samochody jak Rexton G4.

 


Zdjęcia dzięki uprzejmości: pertyn.com


 

Największy SUV oferowany przez SSangYong, Rexton G4 ma do zaoferowania bardzo dużo. Nie tylko swoją ogromną bryła powala, ale również wyposażeniem, jakością użytych materiałów i co najważniejsze – świetnym zawieszeniem.
Najnowsza, czwarta generacja Rextona została stworzona od podstaw, styliści nadali mu elegancki i stonowany  wygląd, co nie zawsze było mocną stroną SSangYonga. Co ciekawe nowa generacja, jest znacznie większa od poprzednika, bowiem długość samochodu wynosi obecnie 485 cm (15 cm dłuższa), szerokość 196 cm (6 cm szersza), zaś rozstaw osi 286,5 cm co zapewnia również ogromną przestrzeń wewnątrz pojazdu. Wymiary samochodu mówią same za siebie, gdyż stawia to SSangYonga na czołowych miejscach wyprzedzają m.in. wielką Toyotę Land Cruiser. Koreańczykom udało się również połączyć ogromną przestrzeń dla pasażerów wraz z przestrzenią bagażnika, która tutaj standardowo wynosi bagatela 784 l. Producent przewidział również możliwość rozbudowy przestrzeni dla pasażerów o kolejny rząd siedzeń.



Rexton G4 jest nie tylko świetnie wyglądającym SUVem, ale przede wszystkim pełnoprawną terenówką. Nadwozie zamontowano na ramie, dodatkowo zamontowano napęd 4×4 z reduktorem. W zależności od warunków, możemy dołączyć oś przednią (standardowy napęd na tylną oś) lub włączyć przełożenie redukcyjne. Tym samym auto radzi sobie w niemal każdym terenie. Testowany przez nas model posiadał wysokoprężną jednostkę turbodoładowaną (2157 cm3) o mocy 181 KM i maksymalnym momencie 420 Nm. Zestrojony z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów cieszył wysoką kultura pracy, dynamiką i sporym zapasem mocy, zarówno na drodze asfaltowej, jak i w terenie. Mimo, że samochód waży ponad 2 tony. Niedawno producent wprowadził również rzędową benzynową jednostkę napędową o pojemności 1998 cm3 i mocy 225 KM. Do wyboru ze wspomnianą automatyczną lub 6-stoponiową manulaną skrzynią biegów.

 



 

Jeden z największych Koreańczyków oferuje jednak znacznie więcej, bowiem wygląd i jakość użytych materiałów zaskakuje także wewnątrz pojazdu. W środku mamy wrażenie, iż siedzimy w samochodzie klasy co najmniej premium. Szyby z  kontrolą przepływu światła i hałasu, ponad 9-calowy wyświetlacz dotykowy, nieokreślona ilość ustawień foteli, skórzane i pikowane obicie kokpitu, podgrzewana skórzana, multifunkcyjna kierownica, podgrzewanie foteli przednich i tylnych to tylko odrobina udogodnień jakie producent oferuje.

 



 

SSangYong ma jeszcze jednego asa w rękawie. Cenę. Ile możemy zapłacić, za jednen z największych SUVów na polskim rynku, zawieszonego na ramie z doskonałymi właściwościami 4×4 oraz z wyposażeniem prosto z klasy premium. Otóż ceny zaczynają się od 109 900 zł. (wersja Crystal).  Ceny najbogatszej wersji Sapphire rozpoczynają się już od 146 900 zł. Tym samym SsangYong naszym zdaniem powinien stać się czarnym koniem w rozgrywkach producentów, bowiem oferuje znacznie więcej niż moglibyśmy oczekiwać. W opinii kierowców, którzy już doświadczyli ogromnej przyjemności prowadzenia Rextona G4 nie spotkaliśmy się z nieprzychylnymi opiniami. Imponuje wyposażeniem, jakością i przede wszystkim luksusowym wyglądem.

 



 

Rexton G4 to przede wszystkim ogromny i ewolucyjny krok SsangYonga. Każdy rozsądny użytkownik, który szuka zarówno technologicznych nowinek w dzikim trudnodostępnym terenie, absolutnie nie może przejść obojętnie obok Rextona, bowiem ten dostarczy mu wszystkiego czego oczekuje, a prawdopodobnie znacznie więcej.