AutoMotoPrezentacje

Škoda Scala: Tuż przed premierą

Škoda Scala kompaktowy model, którego nazwa została niedawno ujawniona, już w grudniu zostanie zaprezentowana szerokiej publiczności. Auto ma określić kierunek rozwoju marki na najbliższe lata. Zaoferuje najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa dostępne do tej pory dla samochodów z klasy premium. 

Zgodnie z planem realizowanym przez producenta, trzy bestsellerowe modele kompaktowe: Fabia, Ocyavia i Rapid będą rozwijane. Sukces nowej Fabii zaprezentowanej po raz pierwszy w sierpniu 2018 r., potwierdza skuteczność obranej strategii. Zmiany jednak są niezbędne. Dlatego, na miejsce pięciodrzwiowego Rapida do portfolio marki trafi całkowicie nowy model



– Razem ze SCALĄ otwieramy nowy rozdział w klasie kompaktowych modeli ŠKODY – mówi Bernhard Maier, CEO Škoda Auto – Po trzech latach intensywnych prac badawczo-rozwojowych i ponad dwóch milionach kilometrów jazd próbnych, możemy zaprezentować naszym klientom całkowicie nowy model który wyznacza nowe standardy w zakresie designu i technologii w tym segmencie.

Wymiary nowej Škody Scala to 4362 mm długości, 1793 mm szerokości i 1471 mm wysokości. Rozstaw osi, który wynosi 2649 mm nada autu dobre właściwości jezdne. Pomimo kompaktowych wymiarów. Samochód ma jeden z największych bagażników w swoim segmencie: 467 litrów.


Całkowicie nowa koncepcja wnętrza wyznacza kierunek dla wszystkich przyszłych modeli producenta. Dostęp do usługi Infotainment Online zapewnia duży ekran o przekątnej 9,2 cala – największy wśród modeli w tym segmencie. Na desce rozdzielczej towarzyszy mu dostępny opcjonalnie wirtualny kokpit z możliwością personalizacji ustawień.

Nowy model został wyposażony w najnowsze technologie znane do tej pory z pojazdów klasy premium jak miedzy innymi system wspomagające parkowanie, zmianę pasa ruchu i monitorujący odległość od poprzedzającego pojazdu.

Scala dostępna będzie w czterech wariantach silnikowych: trzech benzynowych i jednym wysokoprężnym. Dodatkowo auto może zostać wyposażone w nowy układ jezdny z niższym zawieszeniem i dwoma trybami pracy: Normal i Sport.

Podstawowa jednostka benzynowa to trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM, występujący wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną. Druga, mocniejsza wersja ma moc 115 KM i dostępna jest w wersji standardowej z sześciobiegową skrzynią manualną lub w wersji opcjonalnej z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Najmocniejszy, czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM dostępny będzie z sześciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną, siedmiobiegową skrzynią DSG. Škoda zaoferuje także silnik diesla 1.6 TDI o mocy 115 KM.

Samochód będzie dostępny także z nowym układem jezdnym, z zawieszeniem o 15 mm niższym od standardowego.

Nowa Skoda zadebiutuje 6 grudnia podczas oficjalnej premiery w Tel Awiwie.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts