Seat Arona, czyli jak zrobić miejskiego SUVa

Kataloński producent połączył w Aronie wszystko to, co jest niezbędne w idealnie skrojonym miejskim crossoverze, mianowicie: praktyczność, wygląd, optymalne osiągi i rozsądną cenę. Drodzy… oto jak zrobić samochód, który skazany jest na sukces.


 

Arona jest dopełenieniem oferty Seata w szalenie popularnym segmencie – miejskich crossoverów. Seat najwyraźniej poczekał cierpliwie, obserwował rynek i wyciągnął wnioski. Bardzo dobre wnioski, bowiem efektem tych jest Arona. Samochód dostarcza dokładnie to czego oczekują klienci, także ci – najbardziej wymagający.


 

 


Arona została zbudowana na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej znanej z piątej generacji Ibizy. Projektanci jednak już w początkowej fazie tworzenia tego crossovera wzięli pod uwagę większą przestrzeń pasażera a co za tym idzie, komfort. Spod projektowej kreski na stół powędrował projekt, który spełnił te wymagania, bowiem rozstaw osi 2564 mm, długość 4138 mm i wysokość 1543 mm przy prześwicie 190 mm, zapewnia bardzo dużo miejsca wewnątrz i ogromny oczekiwany komfort podróżowania, nie tylko wśród miejskich alejek (promień skrętu: 5 m.), ale również w pozamiejskich podróżach. 400 litrowy bagażnik pomieści sporo. Jeżeli jednak będzie mało, możemy skorzystać z seryjnie montowanych relingów dachowych, których dopuszczalne obciążenie wynosi 75 kg. A to już daje ogromne możliwości.
Wszystkie oferowane silniki, dostarczą równie sporo dynamiki co… oszczędności. Seat, bowiem zaoferował dobrze znane jednostki niskolitrażowe, które charakteryzują się właśnie dynamiką, jak i rozsądnym spalaniem. Mamy do wyboru trzy jednostki benzynowe: 1.0 EcoTSI – 95 KM, 1.0 EcoTSI – 115 KM oraz 1.5 TSI – 150 KM oraz wysokoprężne: 1.6 TDI – 95 KM i 1.6 TDI – 115 KM.


 

 


Katalończycy mając na uwadze, jak ważny segment sprzedażowy reprezentuje Arona, zaoferowali właściwie wiele udogodnień już w wersjach podstawowych. Opcjonalna możliwość rozbudowy samochodu, wraz z wyborem wariacji kolorystycznych pozwoli każdemu klientowi zbudować indywidualny, zgodny z potrzebami pojazd. W wersji podstawowej „Reference” znajdziemy pełną elektrykę, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa czy nawet system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, ogranicznikiem prędkości, wielofunkcyjną kierownica i wiele innych. W najbogatszej wersji znajdziemy kilkadziesiąt dodatkowych opcji.


 

 


Najciekawiej jednak wypada cena, bowiem podstawowa Arona oferowana jest od  63 500 zł (styczeń 2018 r – ceny mogą ulec zmianie), najbogatsza zaś 77 500 zł. Tym samym Seat oferuje naprawdę bardzo solidny, dobrze wyposażony i przede wszystkim ładny crossover za bardzo uczciwą cenę. W najnowszym badaniu poświęconym crossoverom Grupa Autovista – wiodący dostawca informacji o cenach i specyfikacji dla europejskich decydentów branży motoryzacyjnej – podkreśla fakt, że nowy SEAT Arona to samochód z najniższą amortyzacją w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Portugalii i Belgii wśród konkurentów. Według badań nowa Arona jest również najprawdopodobniej najlepszym zakupem z tego segmentu. Informacje zgromadzone przez Grupę Autovista są całkowicie niezależne, wiarygodne i krytyczne. Dzięki nim przedsiębiorstwa i osoby prywatne mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące zakupu nowego samochodu lub floty.
Arona niewątpliwie powinna stać się gwiazdą katalońskiego producenta. Proponuje ten, bowiem jeden z „najrozsądniejszych” samochodów w swojej klasie, którego tak jakość, jak i praktyczność, spełnią pokładane w nim nadzieję, także tych wymagających.