Polska grupa kapitałowa ITP S.A. rusza na podbój rynków medycyny estetycznej w Azji i USA

Rośnie zainteresowanie zabiegami medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej w Polsce. Potencjał rynku, który powiększa się w tempie 10-20 proc. rocznie, chce wykorzystać producent wypełniaczy medycznych NEAUVIA – firma ITP S.A.

Jest o co walczyć. Na rynku szacowanym na 1 mld zł, ITP produkuje ponad 300 tys. strzykawek Neauvia rocznie, co daje mu silną pozycję w Polsce i 1 procentowy udział w światowym rynku wypełniaczy tkankowych. Teraz czas na Chiny i USA – największe na świecie rynki.

Wartość światowego rynku medycyny estetycznej szacowana jest na blisko 9 mld USD a do 2020 roku powinna urosnąć do 12,6 mld USD. Rynek wypełniaczy estetycznych stanowi 38 proc. tego rynku (3,46 mld USD). Prym wiedzie rynek amerykański, którego wartość stanowi około 46 proc. globalnych dochodów z rocznym przyrostem na poziomie 8 proc. Europa tymczasem jest odbiorcą 25 proc. produktów tego segmentu. Największą dynamiką charakteryzuje się Azja z rocznym wzrostem na poziomie 12 proc. Szacuje się, że do 2020 roku Azja – z 47 proc. udziałem – stanie się największym rynkiem wypełniaczy medycyny estetycznej

– Dynamika polskiego rynku jest bardzo wysoka, ponieważ wciąż jest on słabo rozwinięty w porównaniu do państw Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych. Do najszybciej rosnących kategorii (10-20 proc rocznie) należy medycyna estetyczna, wellness, sport, produkty beauty – mówi Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP S.A.

ITP to grupa kapitałowa, powstała w 2007 roku i początkowo skupiająca się jedynie na dystrybucji i sprzedaży w segmencie sprzętu medycznego i medycyny estetycznej. W 2013 roku poszerzyła swoją ofertę o segment wellness – jest jedynym przedstawicielem w Polsce włoskiej marki Technogym, dostarczającej produkty do siłowni, klubów fitness i szpitali. Do klientów ITP należą właściciele klinik medycyny estetycznej, lekarze, szpitale, hotele, obiekty sportowe, placówki medyczne, a także szkoły wyższe i użytkownicy indywidualni.

– Posiadamy około 50 proc. udziałów w sprzedaży produktów do medycyny estetycznej w Polsce, głównie są to urządzenia, lasery medyczne, platformy medyczne. Sektor wellness jest ogromny, a Technogym jest jedną z trzech wiodących marek na rynku polskim – mówi Śliwowski.

Pomysł zbudowania mocnej pozycji na światowym rynku wypełniaczy estetycznych powstał w 2013 roku. Wówczas polska firma ITP zdecydowała się na zakup firmy badawczej w Szwajcarii i uruchomienie własnej produkcji kosmetyków medycyny estetycznej – wypełniaczy kosmetycznych Neauvia, dziś obecnych na 70 rynkach na świecie.

Inwestycje i rozwój firmy finansowany był dotychczas ze środków własnych w postaci zysków z działalności oraz inwestycji wspólników.  Po tym, jak spółka wypracowała swoją pozycję na światowym rynku, zaczęli pojawiać się inwestorzy, chętni do wspólnej inwestycji.

– W imieniu firmy rozmowy prowadzi obecnie francuska instytucja finansowa pełniąca rolę brokera – wyjaśnia przedstawiciel ITP S.A.  Intencją zarządu i założyciela – Włocha Gabriele Drigo, jest pozyskanie inwestora i czynny udział w dalszym rozwoju firmy.

Cel: Największe rynki medycyny estetycznej – Chiny i USA

– Chcąc utrzymać dynamikę rozwoju uznaliśmy, że polski rynek nie jest wystarczający. Nasze moce produkcyjne oraz inwestycje w rozwój produktów powinny znaleźć odzwierciedlenie w sprzedaży na rynkach światowych – w tym w Azji i USA – dodaje Dominik Śliwowski.

Inwestycje ITP w centrum badań oraz produkcję w Szwajcarii i Włoszech (2015) pozwoliły na wprowadzenie na rynki produktów certyfikowanych, spełniających najwyższe normy jakości. W 2015 roku IPT kupiła szwajcarskiego producenta i dystrybutora wypełniaczy hialuronowych – MatexLab. To dało początek ekspansji na światowych rynkach. Teraz ITP stawia na Azję i USA i produkcję nowych kosmetyków opartych na patentach.

– Potencjał światowego rynku medycyny estetycznej jest ogromny: działa na nim wiele międzynarodowych koncernów i mniejszych firm z bardzo ciekawymi produktami. Nasze produkty opracowane w szwajcarskich laboratoriach charakteryzują się innowacyjnością i jakością. W tym upatrujemy ich sukcesu – mówi członek zarządu ITP.

Obok kosmetyków estetycznych ITP zainwestowało w 2015 roku w produkcje  sprzętu medycznego (urządzenia, lasery medyczne, platformy medyczne) w Krakowie pod nazwą Berger & Kraft. Dziś sprzedaż sprzętu do medycyny estetycznej stanowi zaledwie kilka proc. całkowitych przychodów grupy, które wyniosły 117 mln zł w 2017 roku.

 

<h2>Skomentuj</h2>