AutoMotoFinansowaniePrezentacje

Pokazali XC40

Volvo zaprezentowało swojego pierwszego kompaktowego SUV-a. Wiadomo, kiedy XC40 pojawi się w salonach i ile będzie kosztował. Co ciekawe, wraz z autem zadebiutuje program Care by Volvo. Obejmie on nie tylko ubezpieczenie, przeglądy i opony zimowe, ale także car-sharing, wynajem większego auta, consierge i usługi door to door.

Styliści Volvo zapowiadali, że XC40 nie będzie pomniejszonym XC60. I faktycznie, auto ma oryginalny styl, wywodzący się z koncepcyjnego modelu 40.1. XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza przyszłym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika – 460 litrów.

Wnętrze, tak jak exterier zaprojektowano od nowa. Centralnym elementem kokpitu będzie pionowy 9-calowy ekran dotykowy, znany z większych modeli Volvo. Ułatwia on zapanowanie nad licznymi funkcjami auta i bardzo pasuje do nowoczesnego charakteru miejskiego SUV-a. Zegary są wyświetlane na poziomym ekranie o przekątnej 12,3 cala. Samochód będzie oferował liczne funkcje dostępne poprzez łączność z internetem w tym streaming muzyki on-line, telekonferencje poprzez Skype for Business, czy zdalne wprowadzanie celów do nawigacji. Małego SUV-a będzie można doposażyć także w system Apple CarPlay lub w Android Auto.

Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM. Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

Wraz z premierą Volvo XC40, zadebiutuje w Polsce Care by Volvo. Program nie wymaga wpłaty własnej i ma najszerszy pakiet usług na rynku. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą door to door. W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.  Do pojazdu można będzie zamówić specjalną funkcję umożliwiającą korzystanie z auta całej rodzinie lub zaufanej grupie użytkowników. To rozwinięcie funkcji Volvo On Call, która już teraz pozwala sterować wybranymi funkcjami auta przez telefon. Do małego SUV-a będzie można zamówić dodatkowy, czerwony kluczyk, który zadziała tylko wraz z cyfrowym kodem w telefonie. Można go wysyłać zaufanej osobie, która nie mając fizycznego kluczyka, może zobaczyć gdzie samochód jest zaparkowany, a potem z niego skorzystać.

Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale 2018 roku.

 

SILNIKI DIESLA

Silnik (poj./KM) Skrzynia biegów Ceny w zł z VAT
XC40 Momentum Inscription R-Design
D3 FWD* 2.0/150 manualna
6 biegów
143 200 153 200 166 700 166 700
D3 FWD* 2.0/150 automatyczna Geartronic,
6 biegów
151 900 161 900 175 400 175 400
D3 AWD* 2.0/150 manualna,
6 biegów
152 200 162 200 175 700 175 700
D3 AWD* 2.0/150 automatyczna Geartronic, 8 biegów 160 900 170 900 184 400 184 400
D4 AWD 2.0/190 automatyczna Geartronic, 8 biegów 170 950 180 950 194 450 194 450

SILINIKI BENZYNOWE

Silnik (poj./KM) Skrzynia biegów Ceny w zł z VAT
XC40 Momentum Inscription R-Design
T3 FWD* 1.5/150 manualna
6 biegów
127 200 137 200 150 700 150 700
T4 FWD* 2.0/190 automatyczna Geartronic, 8 biegów 151 400 161 400 174 900 174 900
T4 AWD* 2.0/190 automatyczna Geartronic, 8 biegów 160 400 170 400 183 900 183 900
T5 AWD 2.0/247 automatyczna Geartronic, 8 biegów 185 400 198 900 198 900

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts

Comment here