AktualnościGospodarka

PGS – celne inwestycje z własną marką O!

Sezon letni dobiega końca, jednak lody wciąż są głównym deserem na polskich stołach i ulicach. W tym roku producenci lodów po raz kolejny mieli powody do zadowolenia – rynek systematycznie rośnie i nic nie wskazuje, by trendy uległy odwróceniu. Na tle rynku wyróżnia się Polska Grupa Supermarketów, która już w zeszłym roku wprowadziła na rynek rożki lodowe O! Dobre. Pewne. Twoje., które w tym roku okazały się prawdziwym hitem sprzedażowym!

Jak wskazują dane Euromonitor International, rynek lodów w Polsce w bieżącym wart jest około 1,8 miliarda złotych, a wg Eurostatu w 2016 roku wyprodukowano w Polsce około 264 miliony litrów lodów, co dało nam piątą pozycję wśród producentów w całej Unii Europejskiej. Z kolei wskaźniki spożycia lodów przez Polaków w ostatnich latach (w zależności od szacunków od 4 do 6 litrów na osobę rocznie) w kontekście innych europejskich rynków mówią o dużej perspektywie rozwojowej.

Wyróżnienie za imponujący wzrost sprzedaży: rożki „O! Dobre. Pewne. Twoje”.
W tym miejscu warto zatrzymać się przy Polskiej Grupie Supermarketów, która już od przeszło dwóch lat rozwija markę własną, z licznymi sukcesami. W tegorocznym okresie letnim (czerwiec-sierpień) Grupa sprzedała rekordową ilość lodów, z czego kategoria rożków lodowych urosła o blisko 40%
„Wejście” w kategorię lodów, okazało się zatem doskonałym posunięciem biznesowym.
Jak zapewniają przedstawiciele, za sukcesem stoi m.in. wysoka jakość produktów (warte podkreślenia, że wyprodukowanych w Polsce) z cenami niższym lub taką samą jaką oferuje konkurencja.

Porównanie cen rożków marek własnych:
O! Dobre. Pewne. Twoje. – rożek wanilia 120 ml – 0,95 zł / 0,99 zł
Lidl – Rożek Ballino 120 ml – 0,99 zł
Tesco – Rożek o smaku waniliowym 120 ml – 0,99 zł
Lewiatan Lody Maxim – rożek o smaku waniliowym – 0,99 zł

Ceny z dnia 20.08.2019

Do połowy 2019 roku, asortyment lodów marki O! Dobre. Pewne. Twoje. składał się z lodów familijnych o smaku waniliowym, czekoladowym i truskawkowym, w rodzinnych, jednolitrowych opakowaniach oraz rożków lodowych w takich samych wariantach smakowych. W czerwcu br. ofertę poszerzono o sandwiche lodowe w wafelku o smaku truskawkowo-waniliowo-czekoladowym oraz waniliowe lody na patyku z kawałkami migdałów, oblane chrupiącą, mleczną czekoladą premium.

– Segment lodów należy w Polsce do jednego z najdynamiczniej rozwijających się w branży spożywczej. Konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe smaki i coraz więcej wydają na lody. Oczekujemy dalszych wzrostów, w szczególności w kategorii premium. – mówi Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy PGS.

Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Redakcja Author
Sorry! The Author has not filled his profile.