Perfekcjonizm to za mało

Stworzył najbardziej rozpoznawalną firmę tuningową w Polsce. Dzisiaj wyznacza trendy na rynku, a z jego usług korzystają Klienci na całym świecie. O pasji, trendach i niedoścignionej perfekcji rozmowa ze Sławomirem Jaworskim, właścicielem i ojcem sukcesu JAVA CAR DESIGN.


 

JAVA CAR DESIGN jest dzisiaj numerem jeden na rynku personalizacji i stylizacji wnętrz z ponad 20-letnim doświadczeniem. Sławomir Jaworski stworzył markę z dala od wielkomiejskiego ruchu. Siła napędową sukcesu firmy była tylko – albo aż – pasja. Ale to wystarczyło, by dzisiaj właściciele luksusowych samochodów, jachtów, helikopterów, personalizowali swoje zabawki właśnie u niego, zaś jakość, potwierdzili tacy giganci jak Porsche, Mercedes, BMW, Audi, VW, Bentley, Toyota, Mitsubishi, Ferrari, Lamborghini czy Rolls-Royce.

 



 

Czym właściwie jest dzisiaj tuning, częściej nazywany personalizacją?
To przede wszystkim globalny komercyjny rynek, który rządzi się swoimi prawami, który ma swoich specjalistów, autorytety, trendy. To także wartość społeczna, która zrzesza na świecie miliony osób. Tuning to też niepoliczalna ilość nurtów, trendów, cech czy umiejętności. Personalizacja z kolei jest skierowana to jednej osoby. To zrozumienie jej potrzeb i ich odzwierciedlenie w naszej pracy.

 


Wygraj wyjątkowe warszataty w JAVA CAR DESIGN – więcej szczegółów znajdziesz poniżej


 

Czy da się poprawić rzecz doskonałą?
Patrząc na nasze doświadczenie i zespół najlepszych specjalistów nie mogę pozostać skromny, ale tym właśnie się zajmujemy. Nasi klienci to często właściciele unikatowych samochodów, dla których cena nie jest istotna. Są to samochody szalenie luksusowe i bardzo drogie. Na każdym etapie produkcji poddawane są licznym kontrolom, co ma zagwarantować najwyższą, światową jakość. To dla naszych klientów jednak za mało. Dlatego szukają rozwiązań „dosłownie” uszytych na ich bardzo indywidualne potrzeby. Pracując z takimi osobami, – szalenie wymagającymi – musieliśmy być lepsi od najlepszych, aby zbudować markę a przede wszystkich szacunek i uznanie dla naszej pracy i wiedzy.
Nie chodzi jednak, aby na siłę poprawiać rzeczy doskonałe. Chodzi o to, aby dać znacznie szerszy wybór Klientowi, którego nie ma u samych producentów czy sprzedawców.

 



A kim są zatem Wasi Klienci?
Niewątpliwie są wymagający. Nie chcę, a nawet nie potrafiłbym ich określić czy przyporządkować do jakiejś grupy czy elity, gdyż po prostu się nie da. Są to zarówno osoby prywatne i firmy.
Jeżeli mówimy o osobach prywatnych, są to osoby w różnym wieku, o różnej zasobności portfela. Tak kolekcjonerzy oldtimerów, jak supersportowych samochodów. Łączy ich jednak chęć posiadania indywidualnych rozwiązań. Czasami jest tak, że tylko sposób obszycia tapicerki czy po prostu kolor nici nie spełnia oczekiwań klientów, wtedy również przychodzimy z pomocą. Dotychczas modernizowaliśmy Rolls-Royce’y, włoskie supersamochody Bentleye, Ferrari, Lamborghini oraz wiele drogich aut też oldtimerów czy polskie Syreny, Warszawy, Polonezy, Fiaty. Nie dzielimy Klientów a jedynie spełniamy ich oczekiwania.
W przypadku firm, są to zarówno generalni importerzy, firmy tuningowe czy nawet producenci ekskluzywnych marek, którzy chcą spełnić życzenia najbardziej wymagających Klientów.
Niezależnie od klienta spełniamy te najwyższe wymagania, a że znaleźliśmy uznanie wśród producentów luksusowych marek, cieszy nas to i szalenie motywuje.

 

 

Modernizacje i indywidualizacja to dziś nie tylko motoryzacja.
Dzisiaj wszystko możemy modernizować, indywidualizować, personalizować. My zajmujemy się wszystkim, co jeździ, lata, pływa. Równie często pracujemy nad helikopterami, samolotami czy łodziami. Zastosowanie naszych rozwiązań jest tak szerokie jak potrzeby czy nawet fantazja naszych Klientów. Dlatego wśród zamówień było między innymi obszycie sejfu, w którym klient planował trzymać biżuterię i zegarki. Do tego dochodzą meble, wszelkie wykończenia. Nie jesteśmy w żaden sposób ograniczeni, choć nasza firma wyrosła na kanwie modernizacji i pasji właśnie do samochodów.

 



 

Słowo „Klucz”. Czy da się zbudować pozycję lidera na tym rynku, samemu nie będąc pasjonatą?
Tego nie wiem, bowiem to pasja od najmłodszych lat pozwoliła nam na budowę firmy. Ale warto nadmienić, iż jest praca pasjonatów z pasjonatami, dlatego że zdecydowana większość naszych klientów to właśnie pasjonaci. Wówczas praca jest zdecydowanie łatwiejsza, spotyka się z większym zrozumieniem obydwu stron. Sama pasja jednak nie wystarczy. Na sukces, co może powiedzieć każdy przedsiębiorca, składa się wiele czynników. Pasja może być główną siłą napędową, ale należy dodać jeszcze ogrom pracy, precyzji, szczęścia. Ja połączyłem do tego wykształcenie ekonomiczne. Dzięki temu wszystkiego mogę powiedzieć, że wychodzi na plus.

 



 

Polska jest dobry miejscem na taki biznes?
Ze względu na centralną lokalizację na mapie Europy to niewątpliwie tak, o ile planujemy nasz biznes w skali europejskiej. Jest to branża, w której wymaga się ogromnej ilości pokory, precyzji i cierpliwości. Uczymy się tego od ponad 20 lat. Jeżeli spełnimy wszystkie wymagania, nie ma znaczenia, gdzie jesteśmy zlokalizowani, bo klient który ceni twoją pracę zawsze do ciebie dotrze. Zwłaszcza w sektorze, który reprezentuję. Nie chcę debatować na temat podatków, wsparciu przedsiębiorców, bo każdy wie jak jest.
Na dobrą pracę rzemieślniczą zawsze jest miejsce i czas, jeżeli dorzucimy pokorę z pracowitością, sukces z czasem niewątpliwie się pojawi.

 

 

Czy warto i jak zacząć?
Jak w każdym biznesie, warto mieć określoną ścieżkę rozwoju, która na pewno proporcjonalnie do doświadczenia będzie zawiła i zmieniała kierunki. Tak czy inaczej warto. Zawsze znajdzie się miejsce dla fachowej pracy.


fot: Java Car Design