Pachnieć jak… Mazda?!

Mazda wspólnie z Shiseido stworzyła perfumy o wdzięcznie nazwie Soul of Motion. Zapach inspirowany był wzornictwem koncernu z Hiroszimy.

„Soul of Motion”, symbolizujące filozofię KODO (Dusza Ruchu), zdobyły główną nagrodę w kategorii opakowań w prestiżowym międzynarodowym konkursie iF Design Award 2017. Jurorzy konkursu iF zwrócili uwagę na kreatywność, z jaką w unikatowym flakonie wyrażono metaforę koncepcji KODO, stanowiącej fundament wysoko ocenianego wzornictwa aktualnych modeli Mazdy.

„W stylistyce opakowania uchwycono napięcie mięśni przygotowujących się do działania, zapożyczając ten motyw zarówno z estetyki samochodu, jak i ludzkiego ciała. Ogólny kształt sam w sobie jest dziełem sztuki” – czytamy w uzasadnieniu werdyktu..

Mazda zwróciła się do firmy Shiseido z prośbą o stworzenie perfum zgodnych z filozofią stylistyczna w 2015 roku. Ale nie jest to jedyny projekt wspólny Mazdy i zewnętrznych specjalistów. Celem takich przedsięwzięć jest dopracowanie stylu Mazdy poprzez stosowanie filozofii KODO także poza branżą motoryzacyjną. Wcześniej powstały już meble oraz rower inspirowany KODO.

Z kolei nagrody w dorocznym konkursie iF Design Award organizowanym przez niemieckie iF International Forum Design (Międzynarodowe Forum Wzornictwa Przemysłowego) są uznawane na całym świecie za potwierdzenie doskonałości we wzornictwie produktów. Około 60 ekspertów w dziedzinie wzornictwa wybiera kandydatów do nagród spośród zgłoszeń w siedmiu kategoriach: produkt, opakowanie, komunikacja, architektura wnętrz, profesjonalna koncepcja, usługi i architektura. Na ponad 5500 zgłoszeń z 59 krajów w tegorocznej edycji konkursu przyznano tylko 75 głównych nagród.