Opel Insignia Sports Tourer: Najpiękniejsze kombi świata?

Po sedanie, przyszedł czas na kombi. Opel pochwalił się nowa Insignią Sports Tourer.

Auto, według zapewnień przedstawicieli koncernu jest 200 kilogramów lżejsze od poprzedniczki, ma o 100 litrów pojemniejszy bagażnik i jest nafaszerowane zaawansowaną elektroniką. Pewne jest jedno, w porównaniu do nieco nijakiej I generacji, wygląda po prostu urzekająco. Nie da się ukryć, że spory wpływ na look nowej Insigni kombi miała Monza Concept.

Insignia Sports Tourer, którą fizycznie poznamy 7 marca, w czasie genewskiego Autosalonu ma zachwycać nie tylko wyglądałem, ale także technologią. Opel podkreśla, więc swój patent na dobrą widoczność z kabiny, czyli matrycowe reflektory IntelliLux LED i kilka innych „drobiazgów” jak ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę w tym wyświetlacz projekcyjny Head‑up Display. Ponadto Insignia, zostanie „doposażona” w nowe funkcje systemu Opel OnStar, czyli osobistego asystenta, umożliwiającego między innymi skorzystanie z pomocy doradcy OnStar. Nowy flagowy model jest również pierwszym samochodem produkowanym w Rüsselsheim z ośmiobiegową automatyczną przekładnią.

Nowoczesne pojazd to przedłużenie telefonu kierowcy. Kompleksową łączność zapewniają najnowsze systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Smartfon można nie tylko zintegrować z pokładowym systemem multimedialnym, ale także bezprzewodowo naładować. Nową Insignię wyposażono w punkt dostępu do Internetu 4G LTE Wi‑Fi (wchodzi w skład systemu OnStar) który umożliwi wszystkim osobom podróżującym w kabinie na bezprzewodowe podłączenie urządzeń mobilnych do sieci.

Zawieszenie oparto o system FlexRide, czyli amortyzatory o zmiennym stopniu tłumienia. Potrafią one zmieniać swoje parametry tak, by dostosować się do rodzaju i jakości nawierzchni. FlexRide może zmieniać ustawienie wspomagania kierowcy, sposób reakcji na gaz, czy też szybkość działania automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru trzy tryby: Standard, Sport i Tour

Nowa Insignia Sports Tourer została wyposażona w  system napędu na wszystkie koła z tak zwanym wektorowaniem momentu. Według przedstawicieli Opla, jest to system najbardziej zaawansowany w tej klasie pojazdów. Dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe w układzie napędu na wszystkie koła zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniając znacznie bardziej precyzyjne przenoszenie siły napędowej poszczególne koła. System poprawi trakcję auta na mokrej lub oblodzonej nawierzchni.

Nowa Insignia kombi mierzy 4986 mm długości, 1483 mm wysokość a rozstaw osi wynosi 2829 mm. Bagażnik w Insigni ma 520 litrów, a po złożeniu oparć (dzielonych w proporcjach 40/20/40) jego pojemność wzrasta do 1640 l. Kiedy trafi na rynek? Zapewne, zaraz po genewskim salonie. Wtedy też poznamy jej cenę

Artur Balwisz

<h2>Skomentuj</h2>