AutoMotoPrezentacje

Nowe serce dla „Range”

Land Rover wprowadza do sprzedaży zupełnie nowy silnik: sześciocylindrową, rzędową jednostkę benzynową Ingenium o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM, wyposażoną z układ MHEV (Mild Hybrid). Silnik będzie początkowo dostępny w wersji limitowanej Range Rover Sport HST.

Zupełnie nowa jednostka, wyposażona w układ elektrycznej sprężarki i turbosprężarki twin-scroll, charakteryzuje się szybszą reakcją na gaz oraz lepszym wyważeniem od poprzedniej widlastej jednostki benzynowej V6. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 550 Nm., silnik pozwoli przyspieszyć Range Roverowi Sport do 100 km/h w 6,2 sekundy i uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie). Wprowadzenie nowego, rzędowego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM poprawia osiągi, kulturę pracy i reakcję na gaz, a także obniży zużycie paliwa.



Nowa jednostka wyposażona została w elektryczną sprężarkę doładowującą, która zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Potrafi ona uzyskać pełną prędkość 120000 obr./min w zaledwie 0,5 sekundy, eliminując praktycznie zjawisko turbodziury.

W połączeniu z turbosprężarką typu twin-scroll i system sterowania zmiennym skokiem zaworów pozwala zwiększać moc i pomagać silnikowi „oddychać” z maksymalną wydajnością.

Układ MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) wspierając nowy silnik, zapewni niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km. To ostatni krok firmy Land Rover w kierunku spełnienia swojego zobowiązania dotyczącego oferowania każdego nowego modelu od 2020 roku w wersji elektrycznej bądź zelektryfikowanej.



Nowy silnik wymaga specjalnej oprawy. Dlatego, początkowo znajdzie się pod maską Range Rover Sport HST, która oferuje wyjątkowe połączenie nowych elementów wnętrza i nadwozia, w tym indywidualne oznaczenia oraz wykończenie włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia. Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.

We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele Dynamic o zmienionym wzorze oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej. Zestaw zmian podnoszących poziom bezpieczeństwa obejmuje zaawansowany tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist, a także system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.

Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
×
Artur Balwisz Author
Absolwent Zespołu Szkół Technicznych przy WSK w Świdniku. Mechanik lotniczy. Ukończył wydział politologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Dziennikarz. W mediach od 1989 roku. Z dziennikarstwem motoryzacyjnym związany od 1996 roku.
Latest Posts