AutoMotoSlider

Nowa Vitara – oczekiwania klientów spełnione

Suzuki zaprezentowało delikatnie odświeżoną Vitarę. Facelifting nie miał na celu jednak gruntownej modernizacji. Był jedynie – a może aż – ukłonem w stronę oczekiwań wiernych klientów.


Co ciekawe, japoński producent może poszczycić się grupą najwierniejszych klientów indywidualnych wśród producentów. Innowacyjna polityka sprzedaży jest zgoła inna niż reprezentują inni. Rok ten należy do Suzuki, bowiem wzrosty sprzedaży, liczne premiery, globalna rentowność grupy oraz bardzo dobre oceny sprawiają, że strategia firmy jest strzałem w dziesiątkę.

Wygląd

A jaka jest nowa Vitara? Przeszła bardzo delikatne zmiany, zgodnie z oczekiwaniami klientów. Na froncie auta zmodernizowano grill oraz zderzak z chromowanymi elementami nadaje autu subtelnej muskulatury. Z tyłu zaś zmieniono lampy na nowe z technologią LED oraz wprowadzono nową linię zderzaka.
Wewnątrz także sporo zmian. Nowy 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz LCD umożliwia podgląd pracy systemu ALLGRIP SELECT i kontroli zjazdu (HDC – Hill Descent Control), a także grafik układu rozpoznawania znaków drogowych, będącego nowym wyposażeniem. Zmieniono także wygląd zegara, by dostosować go do nowego stylu wskaźników. Pozostałe zmiany obejmują m.in. lepszej jakości, miękką powierzchnię góry deski rozdzielczej, jaśniejsze srebrne akcenty na desce, drzwiach i konsoli środkowej oraz metaliczny wzór geometryczny na srebrnym panelu biegnącym w poprzek deski rozdzielczej. Wersje XLED i XLED Sun otrzymały fotele tapicerowane połączeniem syntetycznej skóry i zamszu z głęboko tłoczonymi z geometrycznymi wzorami. Ponadto w najwyższych wersjach można opcjonalnie wybrać panoramiczny dach.
Dzięki takim zabiegom, w nowej Vitarze mamy poczucie, iż znajdujemy się we wnętrzu auta wyższej klasy, którego cena znacznie przekracza…, ale o tym później.



Bezpieczeństwo

Producent wprowadził szereg nowości, które w większej liczbie sytuacji pomagą kierowcom uniknąć wypadków. Radar Brake Support (RBS), który wykorzystuje wiązkę fal milimetrowych, został zastąpiony przez system Dual Sensor Brake Support (DSBS), wykorzystujący zarówno kamerę jednoobiektywową, jak i czujnik laserowy. Pozwoliło to na uzupełnienie systemu o opcję wykrywania pieszych i układ automatycznego hamowania, minimalizujący możliwość wystąpienia ewentualnego wypadku. Dostępne są również: alarm opuszczenia pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning), alarm przekroczenia linii pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention) oraz system rozpoznawania znaków drogowych TSR (Traffic Sign Recognition). Modele z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów są teraz wyposażone w adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, który za pomocą radaru fal milimetrowych monitoruje zachowanie pojazdu poprzedzającego, zachowując zadaną odległość od niego. Po raz pierwszy w modelu Suzuki są również oferowane: monitor martwego pola BSM (Blind Spot Monitor) i czujnik ruchu poprzecznego za pojazdem RCTA (Rear Cross Traffic Alert).



Napęd

Vitara oferuje dwa rodzaje silników beznynowych. Flagową jednostką jest doskonale znany i ceniony za dynamikę turbodoładowany 1.4 BoosterJet (dotychczas dostępny w wersji S). Nowością jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1.0 – 110 KM i 170 Nm momentu obrotowego. Silnik został doskonale skrojony w kompromisie pomiędzy niską emisją spalin a dynamiką. Ponadto producent oferuje dwa rodzaje przenoszenia napędu – manulaną, 5- stopniową skrzynię biegów, lub 6-stopniowy automat. Moc może być przenoszona na oś przednią lub dwie osie – AllGrip.



Cena

To może być zaskakujące, bowiem producent w przypadku tego modelu nie zmienia swojej polityki sprzedażowej i tym samym oferuje auto za bardzo uczciwą cenę. Bowiem podstawowy model nowej Vitary – Comfort wyposażony w 1.0 l. Silnik o mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów kosztuje już 64 900 zł. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy całkiem sporo. Poza tylnymi lampami LED, auto jest wuposażone w klimatyzację, elektryczną regulację przednich okien oraz lusterek, jak również szereg systemów bezpieczeństwa: ABS, EBD, BAS czy ESP oraz 7 poduszek powietrznych oraz system ochrony nóg.
Najbogatsza wersja XLED Sun z 1.4 BoosterJet z napędem na 4 koła AllGrip, automatyczną 6-cio stopniową skrzynią kosztuje 109 900 zł.


Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
Leszek Cieloch Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.