Nowe Audi A8, ceny „już” od…

Podczas Audi Summit w Barcelonie, koncern z Ingolstadt zaprezentował nowy model Audi A8. Polscy klienci mogą zamawiać auto od piątku, 13 października. Ceny nowego A8 zaczynają się od 409.000 PLN, wersja wydłużona A8 L kosztuje od 429.000 PLN


Audi A8 może być wyposażone w jeden z dwóch silników V6 turbo: 3.0 TDI lub 3.0 TFSI. Jednostka wysokoprężna o pojemności 2967 cm3 generuje moc 210 kW
(286 KM) i moment obrotowy 600 Nm. Wyposażone w nią Audi A8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, którą ograniczono elektronicznie, 250 km/h. Wg testów NECD, spalanie wynosi od 5,8 do 5,6 l na 100 km. Natomiast trzylitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, generuje moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Audi A8 z tym silnikiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a A8 L w 5,7 sekundy. Zużycie paliwa na 100 km dla obu wariantów karoserii teoretycznie wynosi średnio 7,6 ltra.

 

W związku ze zmiana nazewnictwa, limuzyna z trzylitrowym silnikiem wysokoprężnym występuje pod nazwą Audi A8 50 TDI quattro, a z silnikiem benzynowym V6 pod nazwą Audi A8 55 TFSI quattro. Audi A8 to pierwszy model produkcji seryjnej, z nowym oznaczeniem. Kombinacja dwóch cyfr oznacza moc napędu danego modelu w kilowatach. Pary cyfr rosną zawsze co pięć i wyrażają hierarchię zarówno w obrębie serii modelowej, jak i w całym programie marki. Kombinacja cyfr „50” umieszczana będzie w przyszłości na modelach o mocy między 210 a 230 kW, a „55” reprezentuje zakres mocy od 245 do 275 kW.
Audi A8 wyznacza początek nowej ery stylistyki dla całej marki. Jest symbolem jest przód z szeroką osłoną chłodnicy

 

Wnetrze pzreszło metamorfozę. Kokpit zaaranżowano od nowa. Jego sercem są dwa dotykowe wyświetlacze. Gdy kierowca, na którymś z wyświetlaczy przyciśnie dowolną ikonę, usłyszy dźwięk, a pod palcem wyczuje charakterystyczne kliknięcie, będące potwierdzeniem wyboru. Nowe także dziedinie infotainemntu. Ponad czterdzieści systemów wsparcia nowego A8, to nowy rekord w segmencie.

 

A8 to pierwszy na świecie samochód produkcji seryjnej, stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy przejmie zadania kierowcy na autostradach i drogach szybkiego ruchu o wyraźnie oddzielonych pasach, o ile samochody poruszają się w szyku „jeden za drugim”, a ich prędkość nie przekracza 60 km/h. Począwszy od roku 2018, mając na uwadze przepisy prawa obowiązujące w różnych krajach, Audi stopniowo będzie wdrażać do produkcji seryjnej funkcje automatycznej jazdy –  parkowania, wjazdu do garażu i jazdy w korkach. Audi jako pierwszy na świecie producent samochodów wykorzystuje w tym procesie również skaner laserowy.