Marcin Słomkowski na czele BMW Inchcape na Europę Północną.

Inchcape Motor Polska należy do grona „50 największych dealerów samochodowych w Polsce”.  To zasługa dynamicznego wzrostu biznesu i znaczącego udziału firmy w sprzedaży marek BMW i MINI w Polsce. Inchcape to dealer, który koncentruje się wyłącznie na segmencie Premium.


 

To właśnie segment Premium – w ocenie Inchcape – ma największe perspektywy wzrostu. Opinię tę potwierdzają dane raportu KPMG, przewidujące dynamiczny wzrost liczby zamożnych i bogatych Polaków, który w 2016 sięgnął ponad 1 mln rodaków, a ich łączne dochody netto miały wynieść około 155 mld zł. Wartość rynku dóbr luksusowych szacowana jest na 14,3 mld zł.

 

– Naszym celem jest wzrost wolumenu sprzedaży obecnie sprzedawanych marek (BMW, MINI, BMW Motorrad). Obecna pozycja Inchcape Polska jest ukoronowaniem ciężkiej pracy całego zespołu Inchcape Motor Polska, w celu zapewnienia naszym klientom możliwie najlepszych rozwiązań oraz najwyższej jakość obsługi na rynku. To również dodatkowy bodziec, motywujący do dalszego rozwoju marki na rynku polskim –  podkreśla Marcin Słomkowski, prezes BMW Inchcape w Polsce. 

 

– Na pewno pomaga nam dobra sytuacja rynkowa. Dużo daje też jednak praca nad usprawnianiem procesów związanych z jakością i efektywnością sprzedaży. Przykładamy dużą wagę do elementów, które finalnie decydują o tym, że gdy klient trafia już do naszego salonu, najczęściej decyduje się na zakup samochodu – mówi Marcin Słomkowski.

 

Sukcesy polskiego menedżera zostały zauważone przez brytyjski koncern, który niedawno awansował Słomkowskiego na stanowisko dyrektora zarządzającego BMW Inchchape na Europę Północną. To jedno z najwyższych stanowisk jakie polski menedżer osiągnął w brytyjskim koncernie, obecnym w 31 krajach na świecie.

 

Marcin Słomkowski (pracujący w Inchcape od 12 lat) odpowiedzialny jest za wdrażanie globalnej strategii Inchchape w Polsce i krajach Nadbałtyckich. Do jego obowiązków należy realizacja planów komercyjnych firmy i marek BMW oraz MINI, w tym ekspansja na w/w rynkach. Potwierdzeniem skuteczności realizowanej strategii była m.in. inwestycja w trzeci salon Inchcape Motor w Poznaniu w 2017 roku (obok Warszawy i Wrocławia).

 

To kolejny znaczący awans Polaka w międzynarodowej firmie motoryzacyjnej, która zatrudnia na świecie 17 tys. ludzi. Powołanie Marcina Słomkowskiego na nowe stanowisko jest następnym krokiem w kierunku transformacji firmy i wzrastającej roli rynków europejskich – w tym Polski – w globalnej sprzedaży koncernu.